Hei,

Har tenkt å bygge lagring til garasjen. Skal være hyller på hjul som man kan dra ut. Se bilde for inspirasjon.
Det skal romme store malingsbokser/bøtter, verktøy osv.

Tenkte å bruke konstruksjonsfinér, hva tror dere jeg trenger for tykkelse da?
Eller er det bedre å bygge av annet materiale?

• Rullende trehylle med hjul, flere hyller og håndtak, plassert ved siden av et skap. Designet for oppbevaring i garasje.
Vil man holde seg til samme materiale og tykkelse gjennomgående, så er det jo spennvidden på hver hylleplan som er svakeste punktet.
Har du noen tenkte mål?

Jeg hadde bygget i 12mm og satt dobbel i gavelene, så man har avstand mellom alle hylleplan som tar vekten og så en heldekkende utenfor som støtter opp.

• Liker
Dowser4711
  • Laddar…
J JKrister skrev:
Vil man holde seg til samme materiale og tykkelse gjennom hele, så er det jo spennvidden på hver hylle som er det svakeste punktet.
Har du noen planlagte mål?

Jeg ville ha bygd i 12mm og satt dobbelt i gavlene, så man har avstand mellom alle hyller som tar vekten og så en heldekkende utenfor som stiver opp.
takk for tipset!
Som det ser ut nå er tanken 186cm høye og 60 cm dype ut fra veggen. Så blir selve skapene og deres hyller forskjellige dype avhengig av hva de skal inneholde, men ca 42cm dype hyller inne i skapet.

• Liker
Macarus
  • Laddar…
60cm spennvidde så klarer du deg fint med 12mm vil jeg si. Men hadde helt klart kjørt "dobbelt" i gavlene. Å skru plywood bare i endetreet blir for svakt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.