Ok fett! Med hønsenetting, stifter du den på innsiden av stenderen, eller hvordan fester du det?

Klammerpicka

Nice! Kort og konsist svar! :) Fasen hva nice! Da har jeg all info for å kunne ferdigstille den bakre veggen med stoff og sånt. Det blir nok klart i dag! Så er det bare spaltene igjen! Takk for all hjelp!

Hei igjen! Et lite spørsmål til. Stoffet spenner jo over hele veggen men spaltene gjør det ikke.
Veggdekorasjon med svarte og hvite vertikale striper, tekstiloverflate i midten, spaltere nederst og øverst. Golv og vegg i tre og grått.

Dvs i midtdelen så er det spalter ned mot gulvet og opp mot taket, men i midten er det bare stoff. Går det an å feste spaltene i stoffet? Dvs at jeg borer gjennom stoffet?

Du klamrer først stoffet mot lektene, deretter fester du spaltepanelet med dykkert.

Ok! Kult! Så dykkerten går gjennom stoffet da? Da trenger jeg en dykkertpistol antar jeg?

Har fått opp hønsenetting på halve veggen, fy så dårlig det blir. Ikke i det hele tatt jevnt og det går ikke å stramme. Drar jeg i et hjørne eller side så flytter bare ujevnhetene seg. Vurderer om murarsnor er bedre, men hvordan fungerer det, stifter man det også fast, eller skrur man fast beslag av en eller annen sort og fester i? Snor føles spontant som at det går å strekke lettere og få det jevnt.

Hehe nå starter jeg en monolog igjen. Jeg er utrolig takknemlig for at du hjelper meg!

Men ville skrueøyne fungere? Tenker om man skrur i en masse slike på innsiden av stendere og sikksakker muresnoren mellom dem. Men jeg vet ikke om det fungerer å skru i en skrue så nær kanten på stenderen. Den vil vel sprekke? Eller så forborrer man hullet.

Man kan kanskje skru den skrått innover i stenderen og så banke øyet slik at det er i linje? Eller hva tror du?

Kan du "sy fast" hönsnätet med murarsnøret gjennom isoleringen og feste på baksiden?
Edit: jeg tror ikke på å sikksakke med murarsnøret, det trengs så utrolig lite kraft for at det skal bule ut på midten. (om det nå var så du tenkte gjøre)

Er du nøye når du skjærer isolasjonen skal du egentlig ikke trenge noe ytterligere støtte. Du har jo spaltpanelet som støtte etterpå. Du kan klippe remser av hønsenettingen om du synes det er kronglete med hele nettet. Hullbånd, najtråd eller snor fungerer bra også. Snoren spenner du mellom skruer på baksiden av reglen.

Har fått opp stoffet nå, det eneste som gjenstår å gjøre før veggen er klar, er å få på plass MDF-sprossene. Sjekket med K-Rauta, de kunne sage dem til for meg for en 500-lapp litt over. Så det går jeg for. Sjekket også med en maler hva det skulle koste å få dem malt hvitt, og han ga meg et tilbud som lå langt over mitt budsjett så jeg tenker å gjøre det selv.

Fant denne videoen:

Han bruker en "wood primer undercoat" og deretter en "gloss or satinbased topcoat". Spørsmålet er hva dette er på norsk? Hvilke produkter skal jeg lete etter?

/Jens

Hvordan endte det Jens?

Jeg er ikke ferdig, men stoffet er oppe og det eneste som er igjen er å male og få på plass spaltene, jeg kommer til å gjøre dette etter jul dog, har for mye å gjøre frem til da. Men det høres virkelig bra ut her inne nå allerede. Og med spaltene kommer det til å bli enda bedre!

Slik ser det ut nå:
22687792_10156246190383465_3628441486673887061_n.jpg
Skjøtene kommer til å bli dekket av spaltene.
/Jens

• Liker
elpaco og 1 annen
  • Laddar…
Hallo! Jeg er i gang med å få de første spalene ferdigmalt. Nå vil jeg sette dem opp. Noen spørsmål!
Hvilken dykkert skal jeg bruke? Holder det med 2 mm? Kan jeg bare spikre rett i MDF-en eller må jeg forbore først? Bør jeg forsterke stoffet med ekstra stiftemaskin der spikerhullene blir, eller spiller det noen rolle?
/Jens

1,2 mm er bra. Du forborer ikke for dyckert. Panelene vil klemme stoffet tilstrekkelig mye, så du trenger ingen ekstra klammer der.

• Liker
JensHaglof
  • Laddar…
Grymt! Tack för svar! Hur många behövs per spalt tror du? Vissa spalter är 240x1260mm (bild nedan). Behöver jag två i varje ände då eller räcker det med en?
En hvit rektangulær spalte på et arbeidsbord, omgitt av verktøy og materialer på et tregulv.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.