Hei
Jeg har en tanke om å bygge en uttrekksskuff under verandaen. Der skal jeg kunne oppbevare en del ting som ski osv. Problemet er hvordan man skal bygge den.
Maksdybde på skuffen er 2,60 m
Finnes det noen rulleskinne eller lignende som passer for å lage en skuff? Den skal være utendørs
Kan man tenke seg en annen konstruksjon? Tips mottas med takk
/Erik
Jeg har en tanke om å bygge en uttrekksskuff under verandaen. Der skal jeg kunne oppbevare en del ting som ski osv. Problemet er hvordan man skal bygge den.
Maksdybde på skuffen er 2,60 m
Finnes det noen rulleskinne eller lignende som passer for å lage en skuff? Den skal være utendørs
Kan man tenke seg en annen konstruksjon? Tips mottas med takk
/Erik
Skinner for skyvedører som er litt mer robuste (for eksempel for garasje og lagerformål) finnes ofte i de fleste store byggevarehus eller kan bestilles. To slike kombinert med en passende kasse konstruert med for eksempel forskalingsplywood eller en passende hard slitesterk plate kunne nok brukes. Hvis du nøyer deg med en løsning der du holder opp fronten på kassen og lar bakenden gli på skinnene, blir konstruksjonen veldig enkel. Hvis du ønsker en kasse som glir helt ut, blir det litt mer komplekst, og ikke alle skinner vil fungere.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 059 innlegg
Det er alltid et problem å "holde opp fronten", sett på et skikkelig håndtak.
Protte
Protte
Skal du slippe å holde opp fronten, må du nok gå for et par teleskopskenor, og spørsmålet er vel hvor mye du tør belaste det med deretter. Det du kan sjekke med er firmaer som lager bilinnredninger til håndverksbiler eller lignende.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 059 innlegg
Det er jo spørsmålet hvor mye man vil dra ut, skal hele skuffen ut må man ha teleskopskinner og da gjelder det at det holder. På filmen blir det kanskje 70 - 80 % uttrekk, omtrent som en normal kommodeskuff. Om gubbens kompis setter seg på skuffekanten kan det bli en sprakende lyd, omtrent som når plywood brytes i stykker.
Protte
Protte
Klikk her for å svare