Rørleggeren har satt et fordelerskap der åpningen er mot rommet ved siden av. Jeg skal bygge igjen veggen med osb og gips. Men problemet er at skapet er dypere enn veggen er. Veggen er 70 mm og skapet stikker ut litt over 30 mm utenfor stenderne. Det skal stå en varmtvannsbereder på denne plassen, så rent visuelt vil dette ikke synes. Hvordan ville dere ha gjort det for å få dette til å bli bra?

Osb: 11 Gips: 12,5

Det blir 23,5 og er altså ikke nok til å dekke skapet. Kunne jeg la skapet stikke ut en bit og bare tette? Siden det uansett ikke skal synes? Eller hva finnes det av løsninger?

• Veggkonstruksjon med rør og et hvitt fordelerskap som stikker ut. Gule isolasjonsmatter i bakgrunnen, treverk og gulv med grønne fuktbeskyttere ses.
Om det er plass til det, er det enkleste vel å legge til på de eksisterende bjelkene nå slik at den siste gipsplaten havner utenfor skapet.
Men du mister ca 20 mm i rommet.

Lexington Lexington skrev:
Om det finnes plass til det er det enkleste vel å legge til på eksisterende bjelkene nå slik at den siste gipsplaten havner utenfor skapet.
Men du mister ca 20 mm i rommet.
Jeg skal bare bygge ut rundt luken. Ikke hele veggen. Jeg har dessuten allerede satt osv-plater på øvrige veggen.

Om det likevel ikke synes er det vel bare å sette plater rundt skapet og la det stikke litt ut i rommet?

• Liker
Ossian K Olsson
  • Laddar…
useless useless skrev:
Om det fortsatt ikke synes er det vel bare å sette plater rundt skapet og la det stikke ut litt i rommet?
Ja men på regler? Eller doble osb? Kan skapet stikke ut og så tette? Hvordan ville du gjort det?

Jeg hadde satt noen kortlinger der det er plass og bare saget platene så de passer rundt skapet. Noen tetting trengs ikke.

useless useless skrev:
Jeg hadde satt noen kortlinger der det er plass og bare saget platene så de passer rundt skapet. Noen tetning trengs ikke.
Okai

useless useless skrev:
Jeg hadde satt noen kortlinger der det er plass og bare saget platene så de passer rundt skapet. Noen tetning trengs ikke.
Kan jeg ikke bare la skuffen stikke ut? Ingenting som synes uansett

M Mjärn skrev:
Kan jeg ikke bare la boksen stikke ut?
Akkurat

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.