Låvedørene i hytta har begynt å gjøre sitt og trenger å fornyes. Jeg hadde tenkt å bytte ut 1-2 i sommer til å begynne med og male med jernvitrol. Finnes det noen som har en tegning på slike. Legger ved hvordan de ser ut i dag, det må være mulig å få til en kraftigere løsning.
Hvor kan man kjøpe gode hengsler til disse?
De låses med hjelp av hengelås.
Vedlegger hvordan de ser ut i dag, det må være mulig å få til en mer robust løsning.
Er det døren som skimtes bak gravemaskinen vil jeg påstå at det er en klassisk plankdør og at det ikke er noe galt med den konstruksjonen. Ønsker du en mer robust dør bruker du bare grovere virke.
Eller mener du at vi ønsker noe mer innbruddssikkert eller vanntett?
Hadde ønsket å ha noe mer solid, det er døren dere ser. Så ser alle ut. Kan man sette en type forskalingsfiner eller noe i bakkant for å få en mer stabil konstruksjon eller blir de for tunge da?
Hvilke hengsler skal jeg kjøpe som tåler vekten og holder i mange år?
Jeg har selv lenge tenkt å renovere eller bygge om mine, men det har ikke blitt noe av. I mitt tilfelle kommer jeg til å bygge nøyaktig like og forsøke å beholde nåværende beslag. Ellers finnes disse å kjøpe litt overalt. Jula f.eks, men jeg har for meg at de koster rundt 200:- stykk, hvilket i mitt tilfelle blir 3.600:- til sammen...
Slik ser mine ut for øyeblikket:
Disse er laget av 50x200-planker og er meget robuste. Vedlikeholdet har dog vært kraftig forsømt av tidligere eiere, derfor er portene råtne nederst, samt hele plankene som portene er festet i (med gjennomgående bolter gjennom betongen).
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.