Skal gjøre en tilbygging til vårt rekkehus. Tilbyggingen vil bli gjort inntil naboens tilbygg. Hvordan skal jeg tenke for å bygge brannsikkert? Hvor kan man lese om dette området på en forståelig måte?

Min egen tanke er at min vegg som er mot naboen kunne se ut slik (innfra og ut):

Dobbelt gips - fuktsperre - trestendere cc60 med en eller annen brannsikker isolasjon, 170x45 - ytterkledning i form av Cembrit Heavy Duty (Minerit Fasade). Tenker jeg riktig eller feil?

Har bra lesetips hvis du vil fordype deg. Først så googler du på "så brinner husen". Göteborgs redningstjeneste har laget bra materiale. Les lærerveiledningen. Ellers kan du gå inn på msb sin hjemmeside. Der går du inn på produkter og tjenester/publikationer. Søk på beskyttelse mot ulykker og innendørsbrannen.

For å svare på spørsmålet ditt. Dobbelgips er bra, bolig-sprinkler er veldig bra. Men du må tenke på hva du skal beskytte ved brann. Er det naboens hus, så kanskje du skal ha brannresistent glass i vinduet. Er det ditt hus, så kanskje du skal satse på en tettere dør osv.

Har også forsøkt å finne info om hvordan man bygger brannceller men uten å kunne fagspråket er det håpløst.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.