Hei!
Søker input, ideer. Kanskje noen som har bordtennisbord ute...

Vi har i dag et eldre Stiga, beregnet for innendørs bruk. Dessverre får det ikke plass i kjelleren, men har en utmerket plass i hagen:-)
Vi liker å spille bordtennis! Selvfølgelig tåler ikke sponplaten å stå ute i regnet, bordet holder så vidt sammen.

Hva er passende å satse på?
Enklest er selvfølgelig å kjøpe et nytt bord, beregnet for utendørs bruk. De ligger i prisklassen 6-8tkr og oppover. Finnes det noen tips for et bord som holder?
Morsommere er å bygge et eget bord. Jeg har tenkt, alt 1: beholde beina fra nåværende bord, kjøpe formplywood på type Byggmax. Sage, male kanter, skru fast.
Alt 2. Kjøpe gulv til tilhenger (flakplywood), sage til, bygge egne bein av leca-blokker. Tror det kan bli fint og en mer fast installasjon i hagen.

Hvis noen har ideer, gjerne fra et eget bord, tar jeg takknemlig imot tips. 😊

A A bygg skrev:
Enklest er såklart å kjøpe et nytt bord, beregnet for utebruk. De ligger i prisklassen 6-8tkr og oppover. Finnes det noe tips på et bord som holder?
Hva mener du med "som holder"? Hva skal det holde for? Skal bordet stå stadig ute (selv om vinteren), eller bare periodevis/sommersesong?

Jeg har kjøpt dette rett billige bordet for noe år siden, og er superfornøyd. Dog hadde jeg ikke valgt det om det skal stå ute hele året.
https://www.decathlon.se/p/99862088...modelsize-254no_size/demodelundefined-8620883

Ja, tanken er at det skal stå ute året rundt…
Kan såklart slå sammen og dekke om vinteren, men det kommer ikke til å få stå inne/under tak.

A A bygg skrev:
Ja, tanken er at det skal stå ute året rundt…
Kan så klart slå sammen og dekke om vinteren, men det vil ikke få stå inne/under tak.
Jeg hadde i så fall valgt bordet jeg lenket til, med tilhørende overtrekk som man setter på i sesongen når bordet ikke brukes.

Når det gjelder dine tanker om hvordan man bygger eget bord, lurer jeg på om det finnes tilstrekkelig bred formplyfa. Et bordtennisbord i standardmål er 274 cm langt og 152,5 cm bredt. Dette betyr at hver av bordhalvdelene har målet 137 x 152,5 cm. Jeg er ingen ekspert på formplyfa, men har ikke sett slike bredere enn 125 cm. Det kommer til å føles veldig hjemmesnekret, og ikke helt bra for spillet, med en skjøt 12 cm fra nettet.

Flakplyfa har jeg aldri brukt. En rask googling gir meg at dimensjonene nok kan fungere med det produktet (f.eks. 3050 x 1525 mm), men en slik plate ser ut til å koste fra 2000 kr og oppover (pluss frakt hvis man ikke har flaks og finner det lokalt), så det blir en vesentlig kostnad likevel.

klosp11
A A bygg skrev:
Hei!
Søker innspill, ideer. Kanskje noen som har et bordtennisbord ute…

Vi har i dag et eldre Stiga, beregnet for innendørs bruk. Dessverre får det ikke plass i kjelleren, men har en utmerket plass i hagen:)
Vi liker å spille bordtennis! Selvfølgelig tåler ikke sponplaten å stå ute i regnet, bordet holder på å gi opp fullstendig.

Hva er lurt å satse på?
Det enkleste er selvsagt å kjøpe et nytt bord beregnet for utebruk. De ligger i prisklassen 6-8tusen kroner og oppover. Finnes det noen tips om et bord som holder?
Morsommere er å bygge et eget bord. Jeg har tenkt, alt 1: beholde beina fra nåværende bord, kjøpe formfiner på typ Byggmax. Sage, male kanter, skru fast.
Alt 2. Kjøpe gulv til tilhenger (lemfiner), sage til, bygge egne bein av lecastein. Tror det kan bli fint og en mer fast installasjon i hagen.

Om noen har ideer, gjerne fra et eget bord tar jeg takknemlig imot tips. 😊
vi kjøpte dette året en cornilleau 300x utebord kan virkelig anbefale den, 10 års garanti. Jeg tror at bygge en ikke er.lurt det kan ikke være lett å få riktig sprett osv. det er så utrolig lett med noe som fungerer og er godt designet. dette bordet fungerer kanon på alle måter og vis.

A A bygg skrev:
Hej!
Söker input, idéer. Kanske någon som har pingisbord ute….

Vi har idag ett äldre Stiga, avsett för inomhusbruk. Tyvärr ryms det inte i källaren, men har en utmärkt plats i trädgården:)
Vi gillar att spela pingis! Givetvis håller inte spånplattan att stå ute i regnet, bordet håller fullkomligt på att ge upp.

Vad är lämpligt att satsa på?
Enklast är såklart att köpa ett nytt bord, avsett för utebruk. De ligger i prisklassen 6-8tkr och uppåt. Finns det något tips på ett bord som håller?
Roligare är att bygga ett eget bord. Jag har tänkt, alt 1: behålla benen från nuvarande bord, köpa formplyfa på typ Byggmax. Såga, måla kanter, skruva fast.
Alt 2. Köpa golv till släpkärra (flakplyfa), såga till, bygga egna ben av lecasten. Tror det kan bli snyggt och en mer fast installation i trädgården.

Om någon har idéer, gärna från ett eget bord tar jag tacksamt mot tips. 😊
Hur gick det med pingisbordet?

Nei. dessverre... Jeg ga opp dette prosjektet.
Kjøpte et Stiga utendørsbord. Funker bra, men selvfølgelig ikke like moro som å bygge noe selv!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.