Jeg skal snart bygge et lager for hageredskaper mm i min carport. Det skal være panel på utsiden slik at det ligner selve huset, men hva skal jeg ha som innvendig vegg? Er noen type osb-plate bra? Jeg vil ha en dekkende vegg så det blir enklere å henge opp ting på den. Konstruksjonsplywood er jo merkbart dyrere.
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Du trenger ikke å ha noen innervegg i det hele tatt.
Det pleier man ikke å ha i enkle boder der man ikke er nøye på utseendet.
For å feste kroker og holdere for redskap kan du sette opp en horisontal planke på passende høyde.
Det pleier man ikke å ha i enkle boder der man ikke er nøye på utseendet.
For å feste kroker og holdere for redskap kan du sette opp en horisontal planke på passende høyde.
I det gamle lageret som skal rives har jeg ingen innervegger og det ser ganske kjedelig ut... Selv om jeg selvfølgelig får sette hylleplan og større kroker i stenderne, så blir det jo glatte vegger der ikke skitten fester seg så lett.
Så, er osb plate fra Byggmax et godt valg, eller skal jeg velge konstruksjonsfiner?
Så, er osb plate fra Byggmax et godt valg, eller skal jeg velge konstruksjonsfiner?
Korvgubbe
Medlem
· Östergötland
· 1 463 innlegg
Korvgubbe
Medlem
- Östergötland
- 1.463 innlegg
Jeg forstår heller ikke hvorfor man skulle ønske å ha innervegger i den typen av bod. Det blir mindre, koster mer og ofte kan jeg synes at det er en fordel å ha kroken de der 50 mm ut fra veggen. Men det er jo meg det, og du skal naturligvis få gjøre som du vil, så derfor tenkte jeg å forsøke meg på å være litt konstruktiv.
OSB- tror jeg blir et dårlig valg, boden vil jo følge med uteluftens, noen ganger raske, svingninger i fuktighet og temperatur, og da tror jeg det finnes bedre alternativer enn OSB. Men jeg er ingen ekspert...
OSB- tror jeg blir et dårlig valg, boden vil jo følge med uteluftens, noen ganger raske, svingninger i fuktighet og temperatur, og da tror jeg det finnes bedre alternativer enn OSB. Men jeg er ingen ekspert...
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Klikk her for å svare