Tenkte å bygge et lager på baksiden av garasjen og sitter i planleggingsfasen akkurat nå.

Går det an å bygge rammen med 45x70 lekter på noen måte og få det til å holde? Jeg har nemlig ubegrenset tilgang til nettopp 45x70 lekter og tenkte å prøve å bygge lageret så billig som mulig.

Lagerets mål blir ca
Lengde 4m
Dybde 1.5m
Høyde 2-2.4m

tommib
Ja, alt går. Om du trenger å gjøre noen spesielle tiltak avhenger av tenkt tak (og snølast). En vegg med 70x45 stolper som forsterkes med plater burde bli tilstrekkelig stabil for det lille lageret. Takstolene må du nok åpne lommeboken for dog.

Träguiden kan du finne massevis av god informasjon og dimensjoneringstabeller for forskjellige konstruksjoner.

Rett oppstaget klarer en 45x70 regel store laster. Träguiden er et godt tips. Velg Träguiden/Konstruksjon/Dimensjonering/Dimensjoneringsverdier og bæreevne.

Bump!

Samme spørsmål bare for badstue. Er det ok å bygge en ca 4x4 meter med 70-regler, men med en hjertevegg i midten som går helt opp til mønet?

Så blir det ca to meter lange regler fra møne til yttervegg som tak.

Snøsone Norrbotten. Vil bruke 70-regler for å isolere med 70mm føles som at det er mer enn nok.

H Häggens skrev:
Bump!

Samme spørsmålet men for badstue. Er det Ok å bygge en ca 4x4 meter med 70 stokker, men med en hjertevegg i midten som går helt opp til møne?

Så blir ca to meter lange stokker fra møne til yttervegg som tak.

Snøsone Norrbotten. Vil bruke 70 stokker for å isolere med 70mm føles som at det holder godt.
Om du skal ha 45*70 som takstol i Norrbotten tenker jeg at du trenger å bygge et kraftig skrånende tak.

F fribygg skrev:
Om du skal ha 45*70 som takstol i Norrbotten tenker jeg at du trenger å bygge et kraftig skrånende tak.
Nei som vegg lurer jeg på, takstol/regell kan være kraftigere men nettopp veggene tenker jeg på

H Häggens skrev:
Nei som vegg undrar jeg, takstol/regel kan være kraftigere men akkurat veggene tenker jeg på
Ingen problemer med tretomsvirke i vegg, du kunne til og med øke regel avstanden til 120cm om du har panel eller skivmtrl på begge sider.

• Liker
Häggens
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.