Hei,
Jeg skal redusere en åpning av en innervegg som er 175 mm. Altså bygge til en del vegg på eksisterende innervegg. Eksisterende vegg er med gips. Muligens noe brann-spesial på den ene siden da det er en peis i den ene delen.
Mitt spørsmål er hvordan jeg skal bygge opp 175 mm veggtykkelse? Jeg får det ikke helt til når jeg regner på det?
120 mm stendere
13 mm gips (* 2 på hver side) ((Eller er en gipsplate 12,5 mm?!?))
= 172 mm vegg.... (Eller 170 mm vegg om gipsplatene er 12,5 mm)
Det er altså en forskjell på 3 mm sammenlignet med eksisterende veggtykkelse.
Og nei, som dere ser på både skisse og forklaring, jobber jeg med annet enn snekring...
Så derfor trenger jeg litt hjelp og råd om hvordan jeg skal få til 175 mm veggtykkelse.
Veldig takknemlig for all hjelp og tips.
Jeg skal redusere en åpning av en innervegg som er 175 mm. Altså bygge til en del vegg på eksisterende innervegg. Eksisterende vegg er med gips. Muligens noe brann-spesial på den ene siden da det er en peis i den ene delen.
Mitt spørsmål er hvordan jeg skal bygge opp 175 mm veggtykkelse? Jeg får det ikke helt til når jeg regner på det?
120 mm stendere
13 mm gips (* 2 på hver side) ((Eller er en gipsplate 12,5 mm?!?))
= 172 mm vegg.... (Eller 170 mm vegg om gipsplatene er 12,5 mm)
Det er altså en forskjell på 3 mm sammenlignet med eksisterende veggtykkelse.
Og nei, som dere ser på både skisse og forklaring, jobber jeg med annet enn snekring...
Veldig takknemlig for all hjelp og tips.
Klikk her for å svare
