pbengtsson skrev:
Malte i går en rå MD-dør mot gulvvarmepanelet (ca 70X80 cm). MDF var 19mm tykk og hadde lest denne tråden før jeg malte. Jeg malte baksiden én gang og malte forsiden 2-3 ganger. Nå ser jeg direkte at døren buer etter ett døgn. Da har jeg under tørking stilt den rett opp. Skal se om den retter seg opp når malingen har tørket ordentlig. Bueingen skjer mot den siden jeg har malt mest.
veldig interessant å høre om platen retter seg opp når den har tørket.

malte du med pensel - hvor glatt blir det?
(jeg vurderer om jeg skal male selv eller sende for pulverlakkering)

Malte med rulle, dette for å få samme struktur som veggene (det er en luke som skal være så usynlig som mulig). Hadde maler til alle vinduskarmer og foringer som var laget i MDF, og her ser man sporene etter pensel om man er riktig pirkete.
Å levere den inn for lakkering er nok det mest praktiske, det blir enkelt og med veldig bra resultat. Ikke veldig dyrt heller. Har saget "sønder" en del IKEA dekkplater og luker, og disse er MDF (tilsvarende MDF jeg selv har kjøpt) og disse er lakkerte og buer ikke, men samme malingsresultat kan man ikke få til selv.

Løfter opp denne

Bare for å være på den sikre siden: rekker det altså å male baksiden av en MDF plate om man skal tapetsere forsiden? Hvorfor skulle det være smidig å levere inn til lakkering (antar at det er hele platen som skal lakkeres) sammenlignet med å male selv? Ingen ser baksiden så den kan vel se ut litt hvordan som helst?

Bør også kunne løses med en primer før man tapetserer.

Noen flere med tips på hvordan dere holder MDF rett?

Har 30mm MDF som skal brukes som innerdører.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.