2.418 lest ·
5 svar
2k lest
5 svar
Bruke dykkertpistol for å feste list i pusset lettbetongvegg?
Hei!
Jeg er i ferd med å sette lister/fôr i et helt hus der veggene i stor grad består av pusset (2cm tykk) lettbetong eller gips på stålregel/skinne.
Fungerer det å skyte fast listene med en 50mm dykkertpistol? Jeg hadde tenkt å kjøpe en Makita AF505 eller lignende pistol.
Hvis ikke, hvordan skal man da gjøre det? Bore og plugge? Lime?
//Spørrelysten
Jeg er i ferd med å sette lister/fôr i et helt hus der veggene i stor grad består av pusset (2cm tykk) lettbetong eller gips på stålregel/skinne.
Fungerer det å skyte fast listene med en 50mm dykkertpistol? Jeg hadde tenkt å kjøpe en Makita AF505 eller lignende pistol.
Hvis ikke, hvordan skal man da gjøre det? Bore og plugge? Lime?
//Spørrelysten
Jo da, det har fungert bra overalt. Det er bare en list som har løsnet litt, men det er mest fordi jeg ikke har brukt lange nok dykkert på den listen samt at den har fått juling av støvsuger etc.
Jeg vinklet dykkerten litt i forskjellige retninger for å låse fast listen ordentlig.
Jeg vinklet dykkerten litt i forskjellige retninger for å låse fast listen ordentlig.
...men taklistene skyter du jo fast i taket. Når jeg bygger sørger jeg for at det finnes lekter i taket langs alle veggene, så det er noe å spikre i. Har du ikke tre å spikre i der, under gipsen, ville jeg limt fast listene. Deretter mykfuge mot vegg og tak.
Klikk her for å svare