16.728 lest ·
35 svar
17k lest
35 svar
Bremse nedfelt luke som er ganske tung
Medlem
· Blekinge
· 12 267 innlegg
En irrelevant sammenligning. Ingen bestrider at vippeeffekt finnes, men ikke i denne applikasjonen. Ta en plate og fest to løkker ved halve kortsiden. Løft opp, så er kraften lik platens vekt, ikke noe annet.L Liteavvarje skrev:
Fjær rett opp gir 6 kg per stk om plassert midt på kortsiden (linjen mellom sidefestene går gjennom massesenter). 45 graders helling på fjærene i forhold til platen i utslått stilling, burde vel da gi 1,4 *12/2 dvs. ca. 8,4 kg/st ------ eller?
Du har nok bedre oversikt over utregningen enn meg, det kan nok være riktig det du sierHasseTeknik skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 267 innlegg
Mener du at gassfjærene jeg har (12 kg stykk) burde fungere hvis de monteres annerledes?HasseTeknik skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 267 innlegg
Hvordan har du montert dem?
Den ser bra ut, men før du skrur eller borer, så sjekk hva som skjer med demperne. Det kan bli litt vanskelig å få dem til å henge igjen. Sett dem så langt oppe på luken som mulig med tanke på lengden, så du ser at de klarer det. Hvordan du får det til er vanskelig å si, skulle det ikke fungere kan du returnere dem.J janerik12 skrev:
Problem er alltid gøy å løse, man blir unektelig nysgjerrig på hva det handler om, om løsningen må være estetisk tiltalende eller om et mer industrielt utseende kan aksepteres?
Mitt forslag er om det er mulig å enten bytte luken mot noe lettere materiale eller modifisere slik at den i stedet blir sidehengt. Går det?
Mitt forslag er om det er mulig å enten bytte luken mot noe lettere materiale eller modifisere slik at den i stedet blir sidehengt. Går det?
Dessverre modifisering av luken går ikke.S Snål-Jocke skrev:Problem er alltid morsomt å løse, Man blir unektelig nysgjerrig på hva det handler om for noe, om løsningen må være estetisk tiltalende eller om et mer industrielt utseende kan aksepteres?
Mitt forslag er om det er mulig å enten bytte luken mot noe lettere materiale eller modifisere sånn at den i stedet blir sidehengslet. Går det?