Har et skap med en dør som åpnes ned ca 90 grader.
Døren veier ca 12 kg og akkurat nå må man være forsiktig når man åpner den. Må også holde igjen med kneet når den er helt åpen, ellers faller den mot gulvet.
Gassfjærer er vel bra for å holde opp og trykke opp, men for å dempe nedfarten? Du kunne like gjerne ha montert liner eller nylonbånd der. Du burde kunne bruke disse: 373.66.611-HE fra samme selskap. Da får du et tydelig anlegg samt bremsefunksjon. Lurer bare på hvorfor dine gassfjærer ikke stopper klaffen i nedfelt posisjon.
Forutsetter at du har valgt dragtype, for å få den funksjonen du ønsker, så kanskje du må ha de som klarer tyngre luker, ellers ingen løsning hva jeg vet, det er ganske bra drag der,
det avhenger mye av hvilken vinkel de har i forhold til innfestingen, tror at med innfesting på halve luken gjør at den veier det dobbelte i arbeidssammenheng for fjærene,
Kanskje med en sykkelslange som fjær, bare litt problem å feste
Ja de er nok riktige for 12kg, men det er en spak i luka som gjør den fysisk tyngre. Tenk hvordan det er med et spett, du kan løfte en stor stein på 200 kg ved å bruke en kort bit nærmest steinen, og en lang bit ovenfor, spaken er kraftig. Det er nok det som gjør det vanskelig for deg. Hvis sylinderen festes øverst i skapet og i ytterkant av luka, så veier luka 12kg. På midten kanskje 20 kg i trekkraft.
Troligvis er det nok det du må ha, et tips for å ikke kjøpe feil igjen, ring dem og spør så får du riktig utstyr, det er det beste, de kan alt, mål opp luken i alle mål først før du ringer, de kommer sikkert til å spørre om det.
Ja de er nok riktige for 12kg men det finnes en vektstang i klaffen som gjør den fysisk tyngre,
tenk hvordan det er med en spett, du kan løfte en stor stein 200 kg ved å bruke en kort bit nærmest steinen, og lang bit over, vektstang er kraftig,
Det er nok det som skaper problemer for deg.
Hvis sylinderen festes øverst i skapet og i ytterkant av klaffen, så veier klaffen 12Kg
på midten kanskje 20 kg i trekkraft
Uten å svare på selve gassfjærspørsmålet må jeg likevel påpeke at dette er feil. Klaffen i dette tilfellet veier 12 kg og kan ikke veie mer. Det finnes ingen vektstangeffekt som kan påvirke her.
En motvekt i en line som løper over et hjul? Har den løsningen på en takluke på jobb. Det blir kanskje knudrete med plassen kanskje, linen trenger jo være lengre enn skapet er høyt innser jeg.
Uten å svare på selve gassfjærspørsmålet må jeg likevel påpeke at dette er feil. Luken i dette tilfellet veier 12 kg og kan ikke veie mer. Det finnes ingen vektstangseffekt som kan påvirke her.
Sett fingrene mellom helt øverst og trykk med 1 kg, du sier AJ AJ, flytt deretter fingrene til midten og trykk med 1 kg, du sier nok ikke AJ AJ men mistet fingrene, på grunn av vektstangseffekten.