Vi lyttet med stor interesse til debatten om Byggfuskerne på TV-4 som ble sendt etter det første innslaget om lykkejegere og bedragere som prøver å sko seg på intetanende huseiere.
I innslaget nevnte en av deltakerne at det var stor risiko med fugeskum siden man (om vi oppfattet det riktig) bare hadde et par minutter på seg til å evakuere huset om det skulle begynne å brenne.
Det høres jo veldig bekymringsfullt ut hvis det er tilfelle, siden fugeskum brukes overalt i dag når det gjelder å fylle opp trekkfulle sprekker og andre rom som skal tettes.
Finnes det noen erfaring rundt dette?
Lurer to nysgjerrige hjemmefiksere.:O:O
I innslaget nevnte en av deltakerne at det var stor risiko med fugeskum siden man (om vi oppfattet det riktig) bare hadde et par minutter på seg til å evakuere huset om det skulle begynne å brenne.
Det høres jo veldig bekymringsfullt ut hvis det er tilfelle, siden fugeskum brukes overalt i dag når det gjelder å fylle opp trekkfulle sprekker og andre rom som skal tettes.
Finnes det noen erfaring rundt dette?
Lurer to nysgjerrige hjemmefiksere.:O:O
http://epi.byggmax.com/Documents/Produktspec/18105 - Säkerhetsdatablad Fogskum.pdf
http://www.dahl.se/vd/306246.pdf
Tydeligvis ekstremt brannfarlig og avgir dårlige gasser når det brenner....
Kanskje man skulle ta og teste på en bit.
http://www.dahl.se/vd/306246.pdf
Tydeligvis ekstremt brannfarlig og avgir dårlige gasser når det brenner....
Kanskje man skulle ta og teste på en bit.
Sist redigert:
Ja det er derfor det finnes ikke-brennbart skum hos "ordentlige" produsenter som sikaflex og bostik mf, kjøper man billig byggmax og biltema søppel så er det trolig billigere fordi det er et dårligere/farligere produkt..
Som vanlig så får man hva man betaler for rett og slett.
Som vanlig så får man hva man betaler for rett og slett.
Prøvde nettopp en liten bit herdet fugeskum fra Biltema. Det brant bra, men ikke akkurat eksplosivt. Litt som tyrived. Min amatørmessige vurdering er at det ikke har noen avgjørende betydning i et hus med kutterspon i vegger og bjelkelag, dvs som i mitt.....
///j
///j
Klikk her for å svare