OM nå vinklene er håpløse å få til med standardbøyer, så har jeg for meg at jeg har sett en form for flexslange for formålet.

Det pleier å gå an å få til!
Kjøp en tube Glidex og smør på generøst på skjøtene og pusle sammen med vinkler, 15, 30, 45 som det trengs så du får en liten "bue" oppover og alle skjøtene ligger i hverandre (men ikke innsatt). Tar du med en ny Y-kobling også går det enklere.
Buen vil være omtrent 30-40 cm over bakken og så tramper du ned på buen og styrer med en jernstang så skal du se at alt glir sammen... :)

• Liker
Ahakan
  • Laddar…
Jarlingar Jarlingar skrev:
[bilde] (y)
Dette er den riktige løsningen om vannet kommer fra begge retninger i røret i nederkant og skal ut i røret i overkant. Da skal det ikke være en T-kobling som du har vist, men det skal kobles slik som Jarling har vist med sine blå linjer i ovenstående bilde.

Oransje rør med svarte skjøter som ligger i jord, brukt for vannfordeling.

Vannet skal deles opp som min tynne mørkere blå linje viste, hvorfor det skal kunne deles opp er en annen historie som jeg ikke går inn på. Takk for opplysningen om 15-graders bend, jeg visste ikke at de fantes og det fantes ingen slike i den store proffsbyggvarehandelen jeg pleier å gå til. Lett å finne på et annet sted.

Unngå t-rør, bruk markgrenrør (vinklet strømning) i stedet for å få vannet til å renne fint.

kulle
G gråsten skrev:
[bilde]

Vannet skal deles opp slik min tynne mørkere blå linje viste, hvorfor det skal kunne deles opp er en annen historie som jeg ikke går inn på. Takk for opplysningen om 15-graders bøyer, jeg visste ikke at de fantes og det fantes ikke slike i den store proffsbyggvarehandelen jeg pleier å gå til. Lett å finne på et annet sted.
Det der er absolutt ikke en god løsning hvis vannet skal ut i det nedre røret

Ja, Y-rør er bedre men du trenger å kjøpe en med rett kobling og ikke dobbelmuff... Kjøp en ekstra glidemuffe for å få den på det rette røret.

G gråsten skrev:
Vannet skal deles opp som min tynne mørkere blå linje viste, hvorfor det skal kunne deles opp er en annen historie
Om du gidder å dele med deg om hvorfor så kanskje vi kan hjelpe hverandre og finne en bedre løsning.

Med den infoen som finnes så er ikke T-rør en god løsning..

• Liker
roli og 1 annen
  • Laddar…
Jarlingar Jarlingar skrev:
Om du gidder dele informasjon om hvorfor, så kan vi kanskje hjelpe hverandre og finne en bedre løsning.

For den infoen som finnes, er ikke T-rør en bra løsning..
Slik ble det med inspeksjonsbrønn. Det fungerer takket være tipset om at det finnes 15 graders bøy. Regnvannet fra høyre skal i starten til venstre, men senere "oppover", og da kan innløpet til venstre tettes. Regnvannet skal senere ned i den infiltrasjonsbrønnen som ligger øverst i bildet. Installasjonen er i Belgia. Venter på at kommunen legger avløp i gata, noe som har tatt 25 år. Da trengs ikke den svarte slangen lenger som leder pumpet vann til den nye brønnen fra en eldre infiltrasjonsbrønn som har sluttet å fungere.

• Inspeksjonsbrønn med røde rør i en grøft. Svart slange leder vann. Omgitt av jord og grus. Svart bøtte og busker i nærheten.
Sist redigert:
  • Liker
Jarlingar
  • Laddar…
Naboens infiltrasjonsbrønn har også sluttet å ta imot vann fra trekammersbrønnen. I stedet for å bruke 5500 euro på en ny midlertidig Vann som renner fra et hus ut på gata om natten, langs en vei med brosteinsbelegg og gatelys i bakgrunnen. infiltrasjonsbrønn, pumper han vannet ut på gaten i påvente av det kommunale avløpet som vi håper kommer til høsten. Dette i den kommunen i Belgia som har lavest kommuneskatt. Bedre å vente 25 år med avløp for noen innbyggere enn å øke skatten, for da kanskje man ikke blir gjenvalgt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.