Hei, har lett men ikke funnet noe om akkurat dette emnet.

Jeg skulle sette opp en hylle i gangen og antok at det bare var dobbeltgips, men etter å ha boret det første hullet for ekspanderen ser jeg at det er en OSB bak gipsplaten. Noe som kanskje er bra i seg selv, men mindre bra at jeg nå har boret et 10mm hull.

Hva gjør jeg nå?
1.) Bør jeg flytte hyllekonsollene noen centimeter og sparkle igjen hullet jeg har boret?
2.) Eller skal jeg bore gjennom OSB-platen også og sette tripelekspander? Eller høres dette helt sprøtt ut?

Vil gjøre så lite skade på veggen som mulig og fortsatt få hattehyllen til å sitte der den skal.

3.) Bør det ikke holde med vanlig treskrue når det er dobbeltgips + OSB? Hyllen er 120 cm bred, normal hattehylle.
 
Skru opp hyllen med vanlige treskruer. Billigere, mindre hull den dagen du trenger å flytte den, og holder garantert like bra. Et tips, selv om det er en gipsvegg, prøv alltid med en skrue først før du borer for mollyplugg. Det kan jo være at du treffer en stender, og da sparer du litt bekymring med mollypluggen:)
 
  • Liker
BirgitS
  • Laddar…
Sett dubbelexpander i hullet, kjør treskrue for resten.
Har du bare boret gjennom gipsen kan du i og for seg sette treskrue der også, med eller uten sparkling avhengig av om konsollen dekker hullet.
 
  • Liker
tergo og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.