5.730 lest ·
7 svar
6k lest
7 svar
Bore i takbetong, fungerer slagboremaskin? - nyproduksjon
Skal montere gardinskinne.
Bor i nyproduksjon som var ferdig i år, 2021. Jeg lurer på om slagdrillen (Bosch Professional GSB 13 RE) klarer å bore hull i betongtaket.
Funker slagdrillen tro eller kommer det til å bli et mareritt å bore hull? Har ingen erfaring med å bore i betong.
Bor i nyproduksjon som var ferdig i år, 2021. Jeg lurer på om slagdrillen (Bosch Professional GSB 13 RE) klarer å bore hull i betongtaket.
Funker slagdrillen tro eller kommer det til å bli et mareritt å bore hull? Har ingen erfaring med å bore i betong.
Alle som har støtt på umulig betong i flerfamiliehus prøver å bruke en slagbormaskin. Det er i mange tilfeller vanskelig, og det ender med at man ødelegger boret i stedet.
Når man bruker en borhammer, er det derimot som å bore i smør.
F.eks. GBH 2-26 med SDS-chuck.
Når man bruker en borhammer, er det derimot som å bore i smør.
F.eks. GBH 2-26 med SDS-chuck.
Jeg forstår, lurte på om det skyldtes at noen brukte slagbormaskiner som rett og slett var for svake eller at man hadde feil type bor. Ville helst kjøpe en type bormaskin som man kunne gjenbruke (for eksempel skru hull for bilder) men det virker som at det er best at jeg leier en borhammer fra Bauhaus i stedet.MathiasS skrev:
Alternativt denne borhammeren: Borhammer Cocraft HR710 | Clas Ohlson for 899kr. Er denne tilstrekkelig bra? Helt ok pris, vil koste 200kr å leie ellers.
Ja den er iallfall på papiret sterk nok. Deretter, om det trengs, kan du supplere med en skrumaskin som du skrur og borer alt annet med.
Jeg ville for så vidt heller kjøpt en
https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/2359904_-gbh-2-26-professional-bosch.html
men hvis behovet bare er en leilighet så er det nok rimeligere med noe fra Clas.
Jeg ville for så vidt heller kjøpt en
https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/2359904_-gbh-2-26-professional-bosch.html
men hvis behovet bare er en leilighet så er det nok rimeligere med noe fra Clas.
Kjøp denne:
https://www.amazon.se/Bosch-Professional-borrhammare-borr-Ø-betong/dp/B00469BDXY
Er en kvalitetsmaskin fra Boschs håndverkerserie.
Den vil leve lenger enn deg og vil uten problem kunne løse dine tak- og veggbesvær i leilighet.
https://www.amazon.se/Bosch-Professional-borrhammare-borr-Ø-betong/dp/B00469BDXY
Er en kvalitetsmaskin fra Boschs håndverkerserie.
Den vil leve lenger enn deg og vil uten problem kunne løse dine tak- og veggbesvær i leilighet.
Medlem
· Västerbotten
· 105 innlegg
Jeg ser at tråden har vært inaktiv en stund men.
Det er slik at jeg også trenger å bore i taket mitt som også er i hard betong i hensikt å sette opp en projektorlerret.
Jeg eier dog en ganske plastisk slagbormaskin en Bosch PSB 530 RE som det står skal være på 530watt men selve uteffekten er bare maks halvparten.
Bør jeg låne eller kjøpe en maskin med kraftigere motoreffekt?
Det er slik at jeg også trenger å bore i taket mitt som også er i hard betong i hensikt å sette opp en projektorlerret på 10kg.
Jeg eier dog en ganske plastisk slagbormaskin en Bosch PSB 530 RE som det står skal være på 530watt men selve uteffekten er bare maks halvparten.
Det er slik at jeg også trenger å bore i taket mitt som også er i hard betong i hensikt å sette opp en projektorlerret.
Jeg ser at tråden har vært inaktiv en stund men.D Daaaaaniel skrev:
Det er slik at jeg også trenger å bore i taket mitt som også er i hard betong i hensikt å sette opp en projektorlerret på 10kg.
Det finnes 2 maskintyper som det går an å bore med. En som er som en vanlig og snurrer med flere 1000 omdreininger, stilles i slag og lyder som å være hos tannlegen (hørselvern på) bare søppel. Og en som har et slag i seg som spiser betongen raskt, mindre lyd. Lån en fra kanskje en nabo.
Klikk her for å svare