Hei,
Jeg tenkte å sette opp en ny lampkrok i vårt stue. Den nye kroken innebærer at jeg kommer til å måtte bore et cirka 45mm dypt hull i betongen i taket. Naboen ovenfor har sin stue rett over vår. Er det risiko for å eventuelt støte på et vannrør på denne dybden? Tenkte på om varmtvannet til elementene går i gulvet? Huset er anslagsvis bygget på 50- eller 60-tallet.
Vennlig hilsen
Gustav
Jeg tenkte å sette opp en ny lampkrok i vårt stue. Den nye kroken innebærer at jeg kommer til å måtte bore et cirka 45mm dypt hull i betongen i taket. Naboen ovenfor har sin stue rett over vår. Er det risiko for å eventuelt støte på et vannrør på denne dybden? Tenkte på om varmtvannet til elementene går i gulvet? Huset er anslagsvis bygget på 50- eller 60-tallet.
Vennlig hilsen
Gustav
Hei - gjelder det midt i taket? Virker i så fall ikke så sannsynlig at vannet skulle ha blitt trukket akkurat der. Sjekk hvordan radiatorene er plassert hos dere, og om du kan se om stigrene kanskje heller er innebygd i tilknytning til en innvendig vegg.C Cell skrev:Hei,
Jeg tenkte å sette opp en ny lampkrok i vår stue. Den nye kroken innebærer at jeg må bore et cirka 45mm dypt hull i betongen i taket. Naboen ovenfor har sin stue rett over vår. Finnes det risiko for å eventuelt støte på et vannrør på denne dybden? Tenkte på om varmtvannet til radiatorene trekkes i gulvet? Huset er anslagsvis bygd på 50- eller 60-tallet.
Vennlig hilsen
Gustav
Takk for ditt svar! Det gjelder nesten midt i taket. Litt over 2 meter fra elementene. Rørene hos oss går rett ned i gulvet ved siden av veggen.L Lärospånet skrev:
Magnus E K
Huseier
· Östergötland
· 4 623 innlegg
Magnus E K
Huseier
- Östergötland
- 4.623 innlegg
Om det er andelsleilighet burde styret kunne svare på om det finnes vannrør eller strøm trukket der, tror dog som forrige svarende at det er rolig, så bare om du vil være 100 % sikker i stedet for 99.99.
Medlem
· Östergötland
· 253 innlegg
Forestille deg i stedet at du SKAL treffe et rør.
Voila, du kommer aldri til å treffe et!
Voila, du kommer aldri til å treffe et!
Klikk her for å svare