En liten oppdatering. Jeg boret nå på formiddagen mine hull under en veibro med en vanlig boremaskin og med en Bosch multi construction bor. Det gikk kjempebra. En stor takk til cpalm som sparte meg et kjøp av en borhammer/slagboremaskin!(y):giggle:

• Liker
Utdelning og 1 annen
  • Laddar…
A Anna Bo skrev:
En liten oppdatering. Jeg boret nå på formiddagen mine hull under en veibro med en vanlig bormaskin og med en Bosch multi construction bor. Det gikk kjempebra. En stor takk til cpalm som sparte meg et kjøp av en borhammer/slagbormaskin!(y):giggle:
Veibro?

Håper vi ikke får lese om en sprengt bro i fremtiden...

/ATW

• Liker
N&D
  • Laddar…
A ArneTW skrev:
Veibro?

Håper vi ikke får lese om en sprengt bro i fremtiden...

/ATW
Nei, det var en fågelholk som skulle opp åt strömstaren. Muligens om noen annen legger noe i den:crysmile:

H
C cpalm skrev:
Relativt lavt turtall og høyt trykk. Omtrent som når man borer i stål. Bruker dem der det er for trangt til å komme til med borhammeren, samt også for å komme gjennom tykkere armeringsjern.

Kjøp ikke noe billig skrap dog. Testet et antall billige universalbor før jeg fant Bosch som faktisk funket.
Spørsmålet om en Grønn Bosch klarer det? Dessuten noen år på baken. Jeg skulle leie en maskin i stedet.

H HEM2121 skrev:
Spørsmålet om en Grønn Bosch klarer det? Dessuten noen år på baken. Jeg ville leid en maskin i stedet.
TS har allerede boret hullene med den typen bor, så beviselig funket det.

A Anna Bo skrev:
Nei, det var en fuglekasse som skulle opp for fossekallen. Muligens hvis noen annen legger noe i den:crysmile:
Håper at det var en "privat" bro. For er eieren Statens vegvesen så vil de neppe bli glade hvis du har boret i betongen og ødelagt dekket til armeringen... Spesielt hvis du deretter har brukt skruer og plugger. Har du derimot brukt rustfrie gjengestenger som er injisert fast eller festet med ankermasse i betongen, så kan det være greit.

R roli skrev:
Håper at det var en "privat" bro. For er eieren Trafikverket så blir de neppe glade hvis du har boret i betongen og ødelagt dekkeskiktet til armeringen...
Må jeg ikke komme til armeringen for å ødelegge dekkeskiktet? I det minste var det kanskje litt misvisende å skrive veibro siden den ikke benyttes lenger. Veien er omdirigert, men broen står igjen forlatt inne i skogen.

A Anna Bo skrev:
Må jeg ikke komme til armeringen for å ødelegge dekklaget?
Nei, et hull leder inn fukt og væte, som da reduserer avstanden til armeringslaget. Tetner man det med ankermasse eller injeksjonsmørtel når man fester sin innfesting, anses hullet tett.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.