Hei!

Trenger å bore et 100-120 mm hull for å montere en baderomsvifte. Dessverre er badet allerede flislagt...

Bak flis (eller rettere sagt klinker som sitter på veggene) er det gips, deretter tror jeg det er celleplast og etter det betong, kanskje 30-40 cm tykt.

Går det an å gjøre det selv ved å leie utstyr (bor + en slags stativ)?

Noen som har en idé om hva det koster å hyre noen til jobben?

Vil unngå støv og skitt så mye som mulig siden vi allerede bor i huset!

Vennlig hilsen
Jocke
 
Kanskje 5000kr eller så for et firma, ikke noe du gjør selv dessverre.
 
  • Liker
swe.jocke
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kanskje 5000kr eller så for en firma, ikke noe du gjør selv dessverre.
Okei, takk for info.
Flere ideer? Skal lage ventilasjonshull på flere steder i kjelleren også, men der er det "bare" betong. Blir kanskje 5 hull totalt. Gjetter at det blir billigere per hull når man uansett er på plass med alt utstyr..
 
Svarer selv for at andre kanskje kan bli hjulpet noen gang.

Et firma er på vei nå, skal ta opp 2 hull på 102 mm. Kjører på timer og om ingenting merkelig skjer så vil det koste mellom 2-3 000 kr, altså ca 1500kr per hull.

Får komme tilbake når regningen dukker opp :)
 
  • Liker
Annage og 1 annen
  • Laddar…
Så kom fakturaen.

4 borede hull, ca 40 cm betong, 110mm diameter. 10 timer (2 mann á 5 t) og oppsett kostnad mm. 6 400 kr.

Firmaet kom 1 time etter jeg ringte dem og var ferdig samme dag.

Elsker når alt flyter smidig!
 
  • Liker
Annage og 6 andre
  • Laddar…
S swe.jocke skrev:
Så kom fakturaen.

4 borede hull, ca 40 cm betong, 110mm diameter. 10 timer (2 mann á 5 Tim) og ställkostnad mm. 6 400kr.

Firmaet kom 1 Tim etter jeg ringte dem og var ferdig samme dag.

Elsker når alt går smidig!
Er i samme situasjon nå og lurer på: hvilken firma (hvilken type firma) hyret du?
 
Hullboringsfirma
Søk på betong og hullboring da får du treff.
Behold borekjernene som hagepynt og det spesielt om du har eldre hus der de la i mer ballast.
 
  • Liker
Idah Hessfelt
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.