Hei!
Trenger å bore et 100-120 mm hull for å montere en baderomsvifte. Dessverre er badet allerede flislagt...
Bak flis (eller rettere sagt klinker som sitter på veggene) er det gips, deretter tror jeg det er celleplast og etter det betong, kanskje 30-40 cm tykt.
Går det an å gjøre det selv ved å leie utstyr (bor + en slags stativ)?
Noen som har en idé om hva det koster å hyre noen til jobben?
Vil unngå støv og skitt så mye som mulig siden vi allerede bor i huset!
Vennlig hilsen
Jocke
Trenger å bore et 100-120 mm hull for å montere en baderomsvifte. Dessverre er badet allerede flislagt...
Bak flis (eller rettere sagt klinker som sitter på veggene) er det gips, deretter tror jeg det er celleplast og etter det betong, kanskje 30-40 cm tykt.
Går det an å gjøre det selv ved å leie utstyr (bor + en slags stativ)?
Noen som har en idé om hva det koster å hyre noen til jobben?
Vil unngå støv og skitt så mye som mulig siden vi allerede bor i huset!
Vennlig hilsen
Jocke
Okei, takk for info.Jonatan79 skrev:
Flere ideer? Skal lage ventilasjonshull på flere steder i kjelleren også, men der er det "bare" betong. Blir kanskje 5 hull totalt. Gjetter at det blir billigere per hull når man uansett er på plass med alt utstyr..
Svarer selv for at andre kanskje kan bli hjulpet noen gang.
Et firma er på vei nå, skal ta opp 2 hull på 102 mm. Kjører på timer og om ingenting merkelig skjer så vil det koste mellom 2-3 000 kr, altså ca 1500kr per hull.
Får komme tilbake når regningen dukker opp
Et firma er på vei nå, skal ta opp 2 hull på 102 mm. Kjører på timer og om ingenting merkelig skjer så vil det koste mellom 2-3 000 kr, altså ca 1500kr per hull.
Får komme tilbake når regningen dukker opp
Så kom fakturaen.
4 borede hull, ca 40 cm betong, 110mm diameter. 10 timer (2 mann á 5 t) og oppsett kostnad mm. 6 400 kr.
Firmaet kom 1 time etter jeg ringte dem og var ferdig samme dag.
Elsker når alt flyter smidig!
4 borede hull, ca 40 cm betong, 110mm diameter. 10 timer (2 mann á 5 t) og oppsett kostnad mm. 6 400 kr.
Firmaet kom 1 time etter jeg ringte dem og var ferdig samme dag.
Elsker når alt flyter smidig!
Er i samme situasjon nå og lurer på: hvilken firma (hvilken type firma) hyret du?S swe.jocke skrev:
Klikk her for å svare
