Er et hus med halv kjeller og halv krypkjeller. Jeg skulle gjerne ha trukket noen nettverkskabler i krypkjelleren slik at de kommer pent opp i rommene over den delen av huset.

Men det er noen overveielser her først. Den inspeksjonsluken som finnes er fra den vanlige kjelleren inn i krypkjelleren. Merkelig at det ikke finnes i gulv eller sokkel. Veldig liten så en voksen kommer ikke inn. Egentlig er det bare et hull som er boret opp og satt en først med luke.

Den delen over krypkjeller fikk nye gulv på 90-tallet. Da ble krypkjelleren gravd ut slik at den ble litt dypere. Så singel og deretter ligger det plastduk mellom grusen og bjelkene/reglene som holder opp gulvet. Tør man sende inn 9-åringen til å krype på denne plastduken eller kan det bli skader. Gjør det i så fall noe?

Det er ikke helt enkelt å bestemme hvordan det skal bores heller. Risikoen er at, hvis man borer ovenfra. Havner rett i regel, og de er gammel skole mega-massive blir 40cm å bore i så fall. Begynne med et skikkelig langt og smalt bor kanskje?

Veldig takknemlig for tips og innspill her over mitt ev. kommende prosjekt.

Litt vanskelig å forstå mitt første innlegg her kanskje. Jeg skriver litt uklart ser jeg:
Presiserer litt.

Er det noen tider med å sende inn 10-åring og krype 10-12 meter på beskyttelsesplasten som ligger på singel eller vakadam. I spekt-luken er uthugd i grunnen og voksen vil ikke komme inn og absolutt ikke ut :)

For eventuelle fremtidige søkere kan jeg avslutte denne ekstremt populære trådstarten med følgende:

Jeg boret ovenfra og ned i krypkjelleren, ca 4,5 meter fra inspeksjonsluken.
Kjørte ned 6 meter cat6 installasjonskabel. Som jeg fisket frem til luken med påskjøtet pleksirør som jeg hadde montert en slags krok på.

Slapp mao å sende inn min arving til å krype der nede. Kan for sakens skyld si at det var jævlig støvete. Yrte noe helt forferdelig.
Måtte ha maske bare for å stikke hodet inn når jeg dro kabelen.

Masse støv i luften sammen med nøytral lukt burde dog tyde på en god grunnlag fra mugg/fuktighetssynspunkt. Den tykke plasten som ligger over hele bakken og litt opp på kantene ser ut til å gjøre en god jobb.

• Liker
Anton1321 og 3 andre
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.