Handler det ikke bare om å forbore for de ytterste skruene? Jeg reagerte faktisk også på det da jeg leste avisen.

Jeg lurte også, men antok at de siktet til ytterste skruen, noe som er et bra tips. Ellers forstår jeg ikke hva de mente.

• Liker
Fredrik K80
  • Laddar…
Det får jo en iallfall til å tenke =)

De bruker ordet "ändträ" feil. De mener "enden på treet", altså akkurat at man skal forbore for de ytterste skruene. Det er vel et godt tips generelt, ellers sprekker det lett.

Eller ikke, tar en masse tid unødvendig. Hvert skruvpakke jeg har kjøpt har inneholdt spesielle skruer for enden på terrassebordet, går mye raskere og enklere enn å ha 2 skrumaskiner (som vel i og for seg flere her inne har :)) eller enda verre bytte til bor hver gang man kommer til enden.

Høres interessant ut. Hva slags skruer pleier du å kjøpe?

andersmc skrev:
Høres interessant ut. Hva slags skruer pleier du å kjøpe?
Kjøpte Grabber terrasseskruer på Bauhaus her i byen.
Eller kan det ha vært skruer som byggevarehuset-Lasse i Knivsta sendte med terrassen? husker ikke helt nå, men er ganske sikker på at jeg kjøpte Grabber.

Jan-Å skrev:
Eller ikke, tar en masse tid unødvendig. Hvert skruvepakke jeg har kjøpt har inneholdt spesielle skruer for enden på terrassen, går mye raskere og enklere enn å ha 2 skruemaskiner (noe som vel for øvrig alle her inne har :)) eller enda verre bytte til bor hver gang man kommer til enden.
Forstår jeg det riktig, at skruvepakkene inneholder to forskjellige typer skruer? En vanlig og en som på en eller annen måte kan skrues også ytterst uten at det sprekker. Eller har jeg misforstått det hele?

andersmc skrev:
Forstår jeg riktig, at skruvpaketene inneholder to forskjellige typer skruer? En vanlig og en som på en eller annen måte kan skrus helt ut uten at det sprekker. Eller har jeg misforstått det hele?
Sånn var det, jeg visste det ikke før, men når jeg åpnet paketen var det en pose med som hadde skruer til endene. Jeg bygde vårt terrassegulv i 2004 har ikke gjort noe sånt siden da så det kan jo ha endret seg iofs.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.