catherineb catherineb skrev:
Det sitter råspont 28 mm bak samt sparkskydd 45 mm utenpå opp til 140 cm så det burde holde.

Jeg har sett plywood som plate på vegger (øvre delen av veggene da) i stall tidligere uten at det har sett sånn her dårlig ut :(

Funderer på om sånn der glatt OSB hadde vært bedre.
Jo, jeg tror sikkert konstruksjonen i seg selv er sterk nok. Det jeg mente med at det kan flise seg opp er at overflaten sprekker i boblene og fliser seg opp, ikke at hele plywoodplata går i stykker. Risikoen er at de oppflisede kantene på boblene skader hestene...

Jeg har en følelse av at OSB nesten ville vært bedre her. Overflaten på en slik føles liksom mer solid enn en plywood, som om mer lim har blitt brukt. Kan være en falsk følelse selvfølgelig...

T ToRy skrev:
Jo, jeg tror sikkert konstruksjonen som sådan er sterk nok. Det jeg mente med at det kan flække opp seg er at overflaten sprekker i boblene og flækker opp, ikke at hele plywoodplaten går i stykker. Risikoen er at de oppflækte kantene på boblene skader hestene...

Jeg har en følelse av at OSB nesten ville være bedre her. Overflaten på en slik føles liksom mer bestandig enn en plywood, som at mer lim har blitt brukt. Kan være en falsk følelse for øvrig...
Du tenker så. Ja, der har du rett.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.