Vi skal ev. sette opp brystpanel av perlespont ved trapp og gang. Gammelt hus fra århundreskiftet. Har dukket opp et problem som jeg har gått rundt og fundert på en stund nå. Trappens vanger er ganske kraftig bølgeformet. Hvordan i all verden setter man en gulvlist på den? Perlesponten vil også bli problematisk! Vanskelig å få pent nederst hvis listen blir umulig å løse, og man må kjøre "listløst".
Det er jo samtidig penere om det ikke blir "hull" ved perlen som det blir om man har en list foran.
Jeg gjør sokkelen tykkere og plasserer perlestaffpanelet oppå, vi vangstykket profilsages perlestaffpanelet så den følger vangen. Er ikke vanskelig siden du kan kappe lengden etterpå...
Takk for svarene! Blir nok å kjøre uten list i trappen og lateksfug før maling,
List foran perlestaff hadde fått være en nødløsning for å skjule sagkanten nede (som jeg mistenker blir vanskelig). Men nå kjører jeg uten list så det blir ikke noe problem
Noen som har et tips på hvordan man får til sagingen i nederkant? Hadde vært greit om man slapp å prøve seg frem. Som sagt er vangerne bølgeformet og gjærsagen liker ikke kurver
Sag med stikksag fra baksiden. Sag først grovt, så setter du på biten og tegner av profilen (dra blyanten langs vangen, eventuelt med kloss imellom). Så tar du bort og sager igjen. Er ikke spesielt vanskelig eller tidkrevende.
Eller kjøp rette blad så du kan sage fra riktig retning, bare gniene som Timell som insisterer på å kjøre fra baksiden. Tror for øvrig ikke at disse bladene er mye dyrere enn andre.
Eller kjøp rette blader så du kan sage fra riktig retning, bare smålige som Timell som insisterer på å kjøre fra baksiden. Tror for øvrig ikke at disse bladene er mye dyrere enn andre.
Har man en lav sag er det jo lettere å sage nedenfra (man ser fra forsiden). Går da å sage med superpresisjon.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.