Medlem
· Västra Götaland
· 780 innlegg
Jeg har et par Billy-bokhyller som alle har det samme problemet - Hyllene bøyer seg.
Jeg har tenkt på en løsning på dette ganske mye, alt fra å frese ut et spor og sette i et jern av noe slag, til å skru fast en metallist på undersiden av hver hylle. Alt 1 er tidkrevende men blir bra, alt 2 er enkelt, men vil synes. Og krever derfor en pen metallbit av noe slag - noe som jeg ennå ikke har funnet.
Noen som har lignende problem og har funnet en løsning?
Jeg har tenkt på en løsning på dette ganske mye, alt fra å frese ut et spor og sette i et jern av noe slag, til å skru fast en metallist på undersiden av hver hylle. Alt 1 er tidkrevende men blir bra, alt 2 er enkelt, men vil synes. Og krever derfor en pen metallbit av noe slag - noe som jeg ennå ikke har funnet.
Noen som har lignende problem og har funnet en løsning?
Jeg hadde lignende problemer med en bokhylle. Ved varmt vær bøyde hyllene seg!
Løsningen ble å skru lange skruer gjennom langsiden på bokhyllen, gjennom hyllene.
Så festet jeg en planke mot bakkanten på hyllenes underside og bakstykket.
Ikke den peneste løsningen, men den fungerte.
Løsningen ble å skru lange skruer gjennom langsiden på bokhyllen, gjennom hyllene.
Så festet jeg en planke mot bakkanten på hyllenes underside og bakstykket.
Ikke den peneste løsningen, men den fungerte.
Medlem
· Västra Götaland
· 780 innlegg
Medlem
· Västra Götaland
· 780 innlegg
Planke mot bakkanten er akkurat det jeg tenker, men i metall – Da slipper den å ta spesielt stor plass.. Kanskje en skrekkelig lang L-vinkel rett og slett, gjerne hvitlakkert....?thomas33 skrev:
Klikk her for å svare