Jeg har et eldre hus der jeg har fjernet gulvet for å bytte ut sponisoleringen, men funderer nå på hvordan jeg får så stabilt gulv som mulig.
Tidligere var det spikret en 2” regel på bjelkelaget og deretter 34 mm spontet tregulv, men siden bjelkelaget har ulik avstand tenkte jeg:
1) Skjære inn 145 mm isolering i det gamle bjelkelaget
2) Legge og vatre inn 70x45 mm med cc60 vinkelrett mot de gamle bjelkelaget
3) Isolere med 70 mm isolering
4) Skru og lime 22 golvsponplate
Så 2” regel pluss 34 mm spontet tregulv erstattes av 70 mm regel (vinkelrett) pluss 22 mm golvsponplate. Blir dette like stabilt?