Blåbetong er jo ikke direkte helseskadelig? Den kan medføre forhøyede radonverdier i huset i samme grad som den forhøyede radonkonsentrasjonen i gruvene. Men på kort sikt kan den sammenlignes med vanlig betong.
Så er blåbetong primært i form av lettbetongblokker.
Jeg vil tro at det naboene refererer til, er at platen kanskje kan være en eternittplate med asbest i.
Men den diagnosen får noen andre stille. Ingen fare da heller for øvrig, så lenge du ikke ødelegger den.
Jeg fant denne skiven i hagen. Det er noe hardt materiale med en masse hull i. Er det blåbetong?
Det er ikke blåbetong iallfall. Enig med ovenstående om at det kan være en eternittplate som inneholder asbest. Ta et nærbilde av baksiden så kan vi gi en vurdering med høy sikkerhet!
Jeg fant denne platen i hagen. Det er noe hardt materiale med en masse hull i. Er det blåbetong?
[bilde]
Var jo et veldig merkelig bilde. Først så det ut som en eternittplate. Så ser platen bøyd ut på bildet. Ligner mest på plåt.
Eternit eller sementbasert plate blir min gjetning.