Bronken
Hei, dere som kan alt.
Jeg er ute etter å laste av noen takbjelker og fant denne på tomten.
Er det hva jeg tror det er - dvs noe man midlertidig setter på plass med formål å støtte noe, og kan heves/senkes etter behov?
Akkurat nå sitter føttene (de jeg antok at man kunne heve med) veldig hardt fast og går ikke an å skru på for hånd i alle fall. Skal de gå an å skru på .. med litt mer kraft?

Metallisk støttebjelke liggende på bakken i skog, omgitt av tørre blader og kvister, potensielt brukt til å støtte takbjelker.
Metallisk støttebjelke på bakken med rustne fester. Omgitt av jord og løv. Brukes til å støtte byggestrukturer midlertidig.

Ingen anelse, men bjelken i kombinasjon med to-tre stempel burde vel løse biffen?

Bronken
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ingen aning, men bjelken i kombinasjon med to-tre stempler burde vel løse biffen?
Absolutt kan jeg gjøre så om nå ikke beina (de forhåpentligvis innebygde "stemplene") funker.
Men ... om noen har tips om hvordan jeg kan bruke denne grunka på riktig måte får gjerne skrive noe :-).

Sist redigert:
Bronken
Man kan altså felle ut disse bena så det blir et "pi".
Bena er anslagsvis litt over 2m lange. Med små føtter som jeg ikke kan vri på - med håndkraft i alle fall. Er det benet eller foten man skal vri på?

Edit: Håndtak midt på hvert ben, se øvre bilde. Går heller ikke å vri på med håndkraft. Føles som man burde vri der. Slegge kanskje?

/Svakisen

Sist redigert:
Ser ut som foten... (y)

Bronken
Er inne på beina nå, se min Edit.
Skal prøve med et spyd senere.

Bronken
Testet med spett nå. Det ene benet funker å vri på - motsols=lenger ben :-)
Men det andre har rustet(?) fast. Masse rustløsende på nå.

Føttene er løse, men har ingen høydejusteringsfunksjon, skal bare stå fast på gulvet når man snurrer bena antar jeg.

• Liker
Dan_Johansson
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.