Hei,
Jeg har murt lecablokker ca 1 meter høyt og 6 meter bredt på betonggrunn. Lecablokkene som jeg har brukt er 20 cm brede og sporet for armering på oversiden. Hvordan gjør jeg den sporete oversiden, der en svill skal ligge, glatt?
Kan jeg bruke samme mørtel som ved muringen, Gullex murbruk b, eller må jeg bruke "rødgrunn" som jeg har lest om på Webers nettsted? Alle disse mørteltypene er en jungel for en som ikke jobber med dem daglig.