Snailman
Hva gjelder for tommelfingerregler?

Hvor kort mellom støttene i underetasjen bør det være? (mellom bærende vegger i underetasjen altså) Om man har åpninger i veggene i underetasjen hvor lange kan de være før man trenger å bruke jernbjelker i stedet for tre?

Finnes det noen annen metode enn å kappe alle stenderne og så å si stille et hus til oppå det andre? (Har man saltak har jeg sett at man av og til fortsetter hele veien med veggstenderne ved gavlene, og av og til ikke) Korrigering: det jeg tenker på her er nok når man setter på en takstol, og det er jo ikke det samme som en etasje til.

Hvordan gjør man om man vil ha en balkong (med bjelkelaget) Finnes vel to varianter her , enten kan man bare ta lengre gulvbjelker eller så er gulvbjelkene 90 grader mot gulvet og hvordan gjør man da?

Når man velger i hvilken retning man vil ha gulvbjelkene hva går man etter da?

Har det så noen betydning hvilken retning man har takstolene på, sammenlignet med gulvbjelkene? (langs med eller 90 grader mot disse)

Ble mange spørsmål dette:D... (Grunnen er at jeg vil tegne et produksjonsbart hus)

Snailman
Jaha, et spørsmål mindre, leste at bjelkelaget vanligvis er i samme retning som takstolen, så da er det jo ingen krav.....

Snailman
Ja, har forsket litt mer, har sett at man tydeligvis for mellomgulvet kan bruke en innfelt svill (på høykant= innfelt 45mm) som gulvet kan hvile på så man slipper å kappe den stående svillen som da kan gå fra syllen til remmen.

Det ser ut til å være en lik svill som man ofte feller inn under remmen for å vekselvirke takstoler som ikke står rett over en svill.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.