Hei, tenkte å høre om noen har testet/har erfaring med Biltemas justerbare terrasseføtter i plast?

De skal jo tåle en vekt på 200/800kg (avhengig av størrelse på foten) og virker jo veldig praktiske hvis man f.eks. ønsker å bygge et flytende platting, da bør man jo kunne plassere dem på en sementplate og deretter montere bjelker som man enkelt justerer med disse.

Men jeg søker som sagt om noen har testet dem, hva dere syntes i så fall

mvh
Per

• Justerbar plastfot for terrasse, svart, med flere justeringsnivåer og en bred base for stabilitet. Laget for å støtte tunge konstruksjoner.
  • Justerbare terrasseføtter i plast under trekonstruksjon på en grå sementflate.
Hei. Hvordan gikk det med terrasseføttene?

Vurderer selv noe lignende til en liten treterrasse. Har ikke mye erfaring med noe praktisk, så litt bekymret for om jeg klarer det. Må jo få platen under terrassefoten rett også, noe som virker vanskelig.

Finner ingen beskrivelse på nettet om hvordan man egentlig bygger med terrasseføtter.

A appelappe skrev:

Tenker selv på lignende til en liten treplatting. Har ikke mye erfaring med noe praktisk, så litt bekymret for om jeg klarer det. Det gjelder jo å få platen under terrassefoten rett også, noe som føles vanskelig.

Finner ingen beskrivelse på nettet om hvordan man egentlig bygger med terrasseføtter.
Har selv halve terrassen stående på slike... orket ikke rive opp betongplater som lå der, da vi bygde ut dekket.
Men i det store og hele så burde et vater funke for å få platene i vater.

• Liker
Fairlane
  • Laddar…
A appelappe skrev:
Hei. Hvordan gikk det med terasseføttene?

Vurderer selv lignende til en liten terrasse. Har ikke mye erfaring med noe praktisk, så litt bekymret om jeg klarer det. Det gjelder jo å få platen under terassefoten rett også, noe som føles vanskelig.

Finner ingen beskrivelse på nettet om hvordan man egentlig bygger med terasseføtter.
Øh, nei... hele ideen er jo at du kan justere høyden på foten så du får bjelkene i lodd...

Hvis høyden ikke er nok for justering kan man legge en ekstra bjelkebit oppå, alternativt en ekstra plate under den foten der høyden ikke er nok.

• Liker
Fairlane
  • Laddar…
A appelappe skrev:

Vurderer selv lignende til en liten platting. Har ikke mye erfaring med noe praktisk, så litt bekymret for om jeg klarer det. Det gjelder jo å få plata under terrassefoten rett også, noe som føles vanskelig.

Hei, jeg har ikke prøvd ennå. Det jeg er litt bekymret for er hvordan de blir ved UV lys (de bør jo klare seg bra under terrassen som blir skygge), eller når det blir kaldt og det blir snømasser på det.

Tror du klarer det strålende. Hvis du graver bort det øverste laget av matjord, så legger du en bit markduk, legger litt "steinmel" under platene slik at du kan justere "grovt høyden", og flaten på platene, så de kommer i vater. (Hopp/tramp gjerne på dem så de setter seg), så justerer du finhøyden med terrassefoten slik at bjelkene kommer i vater.

Fortell gjerne etterpå hvordan det gikk.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.