Hei, tenkte å høre om det er noen som har erfaring med merkene Alpina (byggmax) Landora (Cheapy)?? og hvilken som i så fall dekker best.
MVH

Hvilken type maling tenker du på?
Eks oljedekk, akrylat, sokkelfarge...

Vanlig vannbasert lateksmaling for vegger inne....

B
billig malingen er noe du bruker direkte.
du kan ikke lagre resten i boksen (du kan men kvaliteten forringes raskt).
den kan "harske", den separerer lett også.

Ikke glem at den dekker dårlig også...
Skulle ikke tatt noen av dem.

Maler du 2 ganger med ekte maling (Flugger, Beckers etc.) må du male 3-4 ganger for å oppnå samme dekning med budsjettalternativene.
Sluttprisen blir nesten den samme, men ofte ikke den samme sluttfinishen uansett.

//Daniel

Vi malte innvendige vegger av ny gips med Byggmax Alpina veggmaling, hvit, og det så helt OK ut etter andre strøk. Dessverre merket jeg først senere når malingen hadde tørket at det lett flasset av biter av maling, i forbindelse med at jeg ved et uhell kom borti veggen med et objekt. Malingen hadde bare lagt seg som en tynn hinne på gipsplatene..

Kanskje hadde det fungert bedre om man hadde grunnet veggene med annen maling før..?

Fluggers (Flutex) samt Beckers maling har jeg derimot vært kjempefornøyd med.

Sist redigert:
Billige farger er ofte billige av en grunn. Jeg stryker ikke noe annet enn Alcro på veggene mine.

Har malt hele Verkstedet innvendig med bygmax 99Kr/10 liters maling og den ser ut til å sitte der den skal. La riktignok tre lag.

Jeg er generelt veldig fornøyd med Alpinas farge, har dog ikke brukt akkurat veggmalingen for innendørs bruk. Jeg synes deres farger holder høy kvalitet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.