Til gulvlister ville jeg kjøpt Hultafors lille.

Gå for en ordentlig som holder men har tynne spisser så du lett får den inn. Den nedenfor fra Bauhaus (149:-) burde være nok for å få løs gulvlister., https://www.bauhaus.se/stalbrackjarn-hultafors-1.html

Finnes lignende billigere men mye grovere i spissene, noe som gjør det vanskelig å komme inn bak listene,

EDIT, den Hultafors du lenket til er i minste laget for lister men ellers en suveren ting å ha i lommen ...

Eld skrev:
Til gulvlister skulle jeg kjøpt Hultafors lille.
Det er 19 cm langt, skal være ganske små lister da.....

S
Stefan N skrev:
Det er 19cm langt, skal være ganske små lister da.....
duger fint til en liten jobb. så klart er det prisverdig med større. men ts vil ha billigere alternativ

For det formålet er det viktigste at enden er bred og har en spiss vinkel slik at man lett kommer inn bak listen og ikke lager merker i vegg og list. Er den lang blir den bare klumpete. Det trengs ikke så mye kraft for å få bort gulvlistene. Jeg tror også mest på den lille Hultaforsen av de du foreslår. Den er for øvrig 10 kr billigere på K-rauta enn på Bauhaus.

https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/stålbrækjærn-hultafors-108-mini

Og brækjern er vanligvis det samme som brekkstang.

• Liker
1
  • Laddar…
S
evoline skrev:
Så noen av disse 2 blir det:
[lenke]
[lenke]

Takk for all hjelp
ta den større varianten :thumbup:
Bräckjärn Stål 108

Jeg kanskje skal presisere at dette med større blir klumpigere først og fremst gjelder større enn det større Hultafors-jernet. Begge vil nok gjøre en utmerket jobb til gulvlistene. Er prisen viktig og du ikke skal bruke det til noe annet blir det mindre utmerket. Kan du tenke deg å legge litt ekstra på et jern som har et litt bredere anvendelsesområde, så velg det større.

Og benytte Bauhaus prisgaranti så blir 38cm modellen enda billigere ...

Takk for hjelpen, visste ikke at de hadde prisgaranti :-)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.