Hei,

Jeg tenkte å henge opp en dobbel takskinne for gardiner i vårt betongtak, men jeg ville trenge hjelp slik at valget av skruer og plugger blir riktig. Trenger man noen spesiell plugg/skruer for å henge i tak, utover at den er egnet for betong?
Hvor stort hode trenger man ha på skruen for at det skal henge pålitelig?

Hullene i skinnen er 5x10 mm. Tror dere at for eksempel disse ville fungere?
https://www.jemfix.se/universalplugg-med-skruv/5114/9037440/

Tusen takk på forhånd!

Du skal først og fremst ha en skrue med rundt hode som klemmer mot monteringen du skal skru opp. Et forsenket hode som du har lenket til vil ikke sitte an mot metallet, men vil jo ned i materialet. Kvaliteten på pluggen kan være avgjørende her, så kjøp plugg av bra kvalitet. Skruens lengde skal være litt lengre enn pluggen. Og det er viktig at du blåser hullet rent for grus før du trykker inn pluggen. Fungerer ofte godt med et sugerør.

RoTe
Jeg kjører kun Essve etter å ha brukt billig dritt i årevis som ikke fungerer. Følg anvisningene på pakken, og det er viktig med riktig borrestørrelse også.

Min favoritt plugg er Fischer ux. Som det ovenfor står, ingen forsenket hode på skruen. Er det en bygård så prøv å holde deg under 3cm så klarer du sannsynligvis el- og vannrørene også :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.