Tror dere at det fungerer å legge betongsparkel under gulvlekter for å få dem i nivå? Underlaget er en betongbjelkelag, men veldig ujevnt og avstanden gulv-lekt varierer mellom 10-25 mm. Har prøvd med små trebiter, men det er nesten håpløst å få riktig tykkelse på dem.

Ingen som har prøvd dette?

Ser at mange har lest tråden, men åpenbart ingen med erfaring eller kunnskap om akkurat dette. Ingen forumgud online?

cubix skrev:
Tror dere at det fungerer å legge betongsparkel under gulvlekter for å få dem i nivå? Underlaget er en betongdekke, men veldig ujevnt og avstanden gulv-lekt varierer mellom 10-25 mm. Har forsøkt med små trebiter, men det er nesten håpløst å få riktig tykkelse på dem.
Sjekk nærmeste byggevarehus eller lignende etter plastavstandsstykker eller kiler. Avstandsstykker finnes i 1, 2, 5 og 10 mm, så det går an å sette sammen til den høyden man ønsker. Kiler husker jeg ikke eksakt, men mener de er 30, 40 og 50 mm og er "ruggede", så de låser når du skyver dem mot hverandre til det blir den høyden du vil ha. Det fungerer bra, tåler fukt og er formstabile.

Ok, jeg var inne på kiler fra starten, men tenkte at de glir vel fra hverandre etter en stund.
Skal se om jeg finner noen på byggevarehandelen.
Takk for hjelpen:D

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.