Har nå revet hele kjelleren på grunn av nedstøpte gulvregler i tre som har blitt fuktskadet. Kjelleren skal nå flislegges med gulvvarme i stedet, og derfor har jeg fått fjernet nesten alt organisk materiale.
Det satt nedstøpte gulvregler, hvorpå det var spikret tverrbjelker som bar opp sponplate som det deretter lå plastmatte på. Totalt 100m2 overflate har nå blitt revet opp.
Dessverre oppdaget jeg at to av gulvreglene er støpt UNDER vår peis. Jeg har fått fjernet alt bortsett fra akkurat bitene som ligger under peisen. Det samme med en annen gulvregel som ser ut til å ha blitt støpt skjevt så den forsvinner en liten bit under betongveggen på ett sted. Denne kan heller ikke fjernes uten å ødelegge veggen.
Ettersom det nå skal isoleres og deretter støpes opp minst 60mm så vil jeg virkelig ikke gjøre en tabbe. Hva tror dere om disse regelbitene under peisen og i veggen? Selvfølgelig vil jeg ha bort reglene, men hvordan? Hvis jeg IKKE velger å fjerne dem, hva tror dere om risikoene med videre fuktlukt gjennom betong og flis?