Jeg skal bygge en skillevegg for å dele opp et stort rom. Gulvet er et parkettgulv (16 mm tror jeg) og det ligger gulvvarmesløyfer under. Vet ikke med sikkerhet om det også ligger noen form for sponplate mellom gulvvarmen og parkettgulvet. Jeg vil ikke risikere å skru hull i sløyfene, så min tanke er å skru fast en liggende aluminiumsregel i gulvet med korte skruer, maks 10 mm. I alu.regelen skrur jeg en liggende treregel som jeg deretter fester de stående veggreglene i.
Er dette en god idé eller har noen et annet smart forslag?

Jeg kommer aldri til å skru i et gulv med varmeslange igjen :blushing:

Hva skal Du "ha" veggen til? Altså skal det henge tunge ting på den og utsettes den for dragkrefter?
For om den bare skal fungere som vegg som man har bilder og lignende på så holder det med dobbeltsidig tape under en trelekt, eller kan Du bruke monteringslim som PL 400. Veggen skal jo bare stå der så det trenger ikke å skrues.

Takk for svar. Veggen kommer kanskje ikke belastes så hardt. Den vil dele av et rom som er 4000 mm, og veggen blir 2500, dvs. ingen døråpning men den går ikke fra vegg til vegg, uten at den ene "enden" står fritt. På den ene siden av veggen vil en TV henges opp, på den andre siden bygger jeg en bokhylle fra gulv til tak. Takhøyden er 3500 mm.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.