Hei
Vurderer å lage mellombjelkelaget i betong! Noen som har litt kunnskap om dette?
Tenker litt på å bruke peva45 eller planja kombidekke! Noen som har erfaring med dette? Inspirasjonsbilder?
Hvor tykt støper man?
Har hele tiden vurdert å lage trebjelkelag, men nå har jeg nok endret meg. Det er jo uansett stein man bygger i, så det ville føles robust med betong. Fordeler og ulemper?

• Byggeplan med målsatte skisser av bjelkelag i betong, muligens ved bruk av Peva45 eller Planja Combidäck, inkludert numrerte bjelker og dimensjoner.
  • Byggetegning av en boligetasje med detaljer som romnavn, mål og romplassering.
  • Arkitekttegning av et hus med detaljerte rommål og fasiliteter, inkludert kjøkken, stue, bad og inngangspartier.
  • Bygge av hus i betongblokker med gul Ytong-emballasje rundt, omgitt av trær. Sollys skaper skygger på konstruksjonen.
Ulempen er at det blir dyrere enn tre og litt mer omstendelig å anlegge, ellers ser jeg bare fordeler. Du kan f.eks. ha lengre mellom pilarer og opplegg.

Vil man ikke støpe kan man kjøpe ferdige seksjoner som løftes på plass med kran.

• Liker
rudak
  • Laddar…
Blir det virkelig så mye dyrere gulvvarme er bare legge ned, tenker gulvspån for gulvvarme er jo ganske dyrt!

Hvorfor ikke lettbetongbjelkelag?

Du skal ha forskalingsplaten, betongbil, stempler, armering etc. så litt dyrere blir det nok, men såklart veldig solid når det er klart :)

• Liker
rudak
  • Laddar…
Noen som har litt inspo bilder på når de har støpt betonghvelv ?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.