Hei
Vurderer å lage mellombjelkelaget i betong! Noen som har litt kunnskap om dette?
Tenker litt på å bruke peva45 eller planja kombidekke! Noen som har erfaring med dette? Inspirasjonsbilder?
Hvor tykt støper man?
Har hele tiden vurdert å lage trebjelkelag, men nå har jeg nok endret meg. Det er jo uansett stein man bygger i, så det ville føles robust med betong. Fordeler og ulemper?
Vurderer å lage mellombjelkelaget i betong! Noen som har litt kunnskap om dette?
Tenker litt på å bruke peva45 eller planja kombidekke! Noen som har erfaring med dette? Inspirasjonsbilder?
Hvor tykt støper man?
Har hele tiden vurdert å lage trebjelkelag, men nå har jeg nok endret meg. Det er jo uansett stein man bygger i, så det ville føles robust med betong. Fordeler og ulemper?
Allvitende
· Västra Götaland
· 12 288 innlegg
Ulempen er at det blir dyrere enn tre og litt mer omstendelig å anlegge, ellers ser jeg bare fordeler. Du kan f.eks. ha lengre mellom pilarer og opplegg.
Vil man ikke støpe kan man kjøpe ferdige seksjoner som løftes på plass med kran.
Vil man ikke støpe kan man kjøpe ferdige seksjoner som løftes på plass med kran.
Allvitende
· Västra Götaland
· 12 288 innlegg
Du skal ha forskalingsplaten, betongbil, stempler, armering etc. så litt dyrere blir det nok, men såklart veldig solid når det er klart 
Klikk her for å svare