Hallo!

Bad, trehus, andre etasje.

Jeg tenkte å prøve betonggulv der.

Hvis man forutsetter at man har fikset riktig cc-mål og riktig gulvsponttykkelse, og man har sparklet inn gulvvarmeslynge så tynt som mulig. Kan jeg så legge et tynt (hvor tynt? 5-10mm?) lag finbetong, vibrere det ordentlig, og la det herde en stund, deretter slipe det og etterbehandle.

Funker det?

Jeg skal altså ikke ha fliser.

> 5-10mm betong burde ikke veie mer enn flislim + fliser&fug?

> Er 5-10mm feil tykkelse?

> Hvor tykk er betonghuden på finbetong?

> Vil gulvvarmen i flytesparklet varme betonggulvet mitt tilstrekkelig?

> Bør jeg armere med f.eks. hønsenetting eller noe pussnett?

> Hva for ubehageligheter kan oppstå?

Jeg vil ha en diskusjon, tips og ideer.

Hvis dere vil ha et stumt og godt baderomsgulv, skal dere lime gulvgips på sponplata på tvers av lengderetningen av sponet. Dere limer med s48, en ardex-produkt. Påføres med en fixkam på primet sponplate, deretter er det bare å trykke fast gulvgipsen i fixen, klart, ingen skruer nødvendig. Ville ikke brukt betong, lite fleksibel og vanskelig å jobbe med i så tynne sjikt. Bruk ardex k70 flytsparkel eller a45 byggsparkel i stedet.
Gå inn på ardex sin hjemmeside og få beskrivelser før dere begynner, lykke til Johnnyz snekkere :)

Men han vil jo ha betongen som overflate. Det burde fungere, men man bør nok ha fiberforsterket betong i så tynne sjikt. Så må du jo ha fuktsperre under så klart. Bæreevnen er nok ikke noe problem for som du sier så veier jo ikke betong mer enn fliser.

Kanskje blir det tryggere om du tar et litt tykkere lag betong? For å minimere risikoen for at det sprekker, mener jeg.

Snakk med en betongproff! lykke til, det kommer til å bli fint...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.