Jeg vil få tak i trykkimpregnert treverk 125x125. Det ser ikke ut til at noen av de store kjedene har dette. Lurer nå på om noen har erfaring med å spesialbestille trykkimpregnert treverk og om det er en fremkommelig vei. Antar at man henvender seg direkte til saga?
min lokale XL bygg, hadde en 120x120 høvlet, trykkimpregnert, stolpe da jeg trengte den. Tydeligvis spesialbestilt.
De kaller seg "Proffbutikk", antagelig for å kunne ta fullstendig usannsynlige priser av den som ikke er på vakt.
Jeg kjøpte en pakke Nilfisk støvsugerposer der for typ 260 spenn, -Eksakt samme som Jula selger for 99...
Ytterligere en dimensjon med dette med "trykt virke". Det finnes ulike klasser av trykt virke avhengig av bruksområde.
Det framgår ikke hvilken klasse TS etterlyser.
Avhengig av klasse kan det være en vanskeligere omstendighet for TS å finne riktig.
Ja, jeg slurvet litt i min iver.
Jeg bor i Stockholmsområdet (Täby).
Det er defakto 120x120 som jeg er ute etter.
Det skal brukes til et gjerde.
Jeg bygde gjerdet i 2008. Første laget med maling må ha vært helt feil, da de stolpene jeg satte opp da, har råtnet rett igjennom. (se bilde)
Nå tenkte jeg at jeg bytter til trykkimpregnert trevirke (usikker på hvilken klasse jeg trenger).
Ja, det holder sikkert med NTR B for din del, men den stokken du har på bildet har du altfor nær bakken.
Ha gjerne et skikkelig luftgap mellom bakken og stokken når du monterer nye.
Impregner endeveden, når du har kappet til stokkene.
Ja, det holder sikkert med NTR B for din del, men den stolpen du har på bildet har du altfor nær bakken.
Ha gjerne et skikkelig luftgap mellom bakken og stolpe når du monterer nye.
Impregner endetre, når du har kappet til stolpene.
125x125 stolper impregneres kun i klassen NTR A. Og det skal det også være for kontakt med bakken. Alle seriøse byggevarehus tar inn stolpene for deg.