2.301 lest ·
18 svar
2k lest
18 svar
Spesialbestille trykt trelast?
Side 1 av 2
Skulle trenge trykkimpregnert glattpanel i grove dimensjoner og "gulvkvalitet" til en altanrenovering.
Helst kanskje "brunimpregnert" for å gjøre det mer komplisert.
Noen som har erfaring med å spesialbestille trykkimpregnert treverk?
Tips om passende leverandører?
Antar at det er meningsløst å spørre Byggmax?
Helst kanskje "brunimpregnert" for å gjøre det mer komplisert.
Noen som har erfaring med å spesialbestille trykkimpregnert treverk?
Tips om passende leverandører?
Antar at det er meningsløst å spørre Byggmax?
Tenker at alle små sagbruk med egen impregnering bør kunne løse det om man bestiller i god tid.
Hadde du bodd nær Norrbotten så finnes pite sag og høvleri.
Du får slå i de gule sidene eller ringe rundt til sagbruk nær deg.
Hadde du bodd nær Norrbotten så finnes pite sag og høvleri.
Du får slå i de gule sidene eller ringe rundt til sagbruk nær deg.
Har så smått begynt å forske litt i dette.
Som jeg mistenkte driver vanligvis ikke småsagene med trykkimpregnering (ingen her omkring i alle fall) men det er visse aktører som er aktuelle.
Blant disse har jeg dog ikke funnet noen som er direkte på hugget til å ta noen spesialbestilling, derimot var det noen som hadde litt uvanlige saker på lager.
Så spørsmålet gjenstår om noen har noen tips.
Som jeg mistenkte driver vanligvis ikke småsagene med trykkimpregnering (ingen her omkring i alle fall) men det er visse aktører som er aktuelle.
Blant disse har jeg dog ikke funnet noen som er direkte på hugget til å ta noen spesialbestilling, derimot var det noen som hadde litt uvanlige saker på lager.
Så spørsmålet gjenstår om noen har noen tips.
Det er ikke terrassebord, men mer et tradisjonelt skippet plankegulv. Det er både underbygget og har tak så det er egentlig ikke særlig utsatt, bare regn og ikke minst snø som blåser inn under taket. Men jeg antar at siden det er et skippet gulv i grovere dimensjon ikke har samme muligheter til å tørke ut som terrassebord(?)Jonatan79 skrev:
Det eksisterende gulvet er iallfall skikkelig gjennområttent. Min konklusjon er at trykkimpregnering vil gi en betydelig lengre levetid og dermed bedre valuta for pengene. Det vil tross alt koste en del å bytte det.
Ja, man kan jo tenke det, men det ser ikke ut til å være så enkelt. Er ikke bare riktig dimensjon, men jeg vil også ha en sortering av "gulvkvalitet" og ikke bare tilfeldige byggematerialer.nino skrev:
Fakta jeg har lest og iom alle svennebananaltaner som blir stygge og må byttes er trykkede. Les mer selv om tester og fordeler med trykkimpregnert, jeg ville ikke ha kjøpt det om det var stor forskjell i pris.