Skal støpe et par fundamenter og pilarer for kommende uthus og bakken dette skal skje i er nå pakket makadam og knust stein, mellom 0-100 avhengig av dybde.

Hva er beste måte å komme seg ned i dette på? Er det å grave med spade som gjelder? Der fundamentet skal ned så må det jo frilegges en ca 60x60 overflate, på 60 dybde, men der vanlige pilarer skal ned hadde det jo vært lurt å bore, men antar at det ikke går...
 
D09
Spade, hakke og spett.... Og en del svette, men det går.. Ganske så utakknemlig å grave i 0 -100 bare ;)
 
😩🔨

Men finnes det noen fiffig måte å støtte kantene på?
 
D09
Bygg en sjakt med lekter, Osb plater osv
 
Om det nå er pakket bra så hvorfor grave seg ned?
 
Lei en kjernebormaskin med kjernebor av passende dimensjon, så er du nede på null tid og kan enkelt grave ut det som blir i sentrum av "hullet". Gjorde så når jeg skulle sette opp støtte for gjerde. Jordboren var helt umulig på grunn av mye stein og en del røtter osv. i bakken. Med kjernebor gikk det som en dans på roser. Boret nok ca. 50 hull slik.
 
  • Liker
Riemann og 1 annen
  • Laddar…
Torpalainen skrev:
Om det nå er pakket bra så hvorfor grave seg ned?
Legitimt spørsmål. Det er ikke for alle plinter, men for fire hjørner for å få ned fundament til plint og så øse på grus for å få feste for uthuset OPPÅT i klima-stormer.
 
thomasx skrev:
Lei en kjernebormaskin.
Kjernebormaskin! Googler.
 
Gammelt innlegg, men jeg ser at du fortsatt er aktiv :)

Hvor dype og store hull boret du? Hvordan fikk du opp materialet?



T thomasx skrev:
Lei en kjerneborremaskin med kjernebor av passende dimensjon, så er du nede på null tid og bare å enkelt grave ut det som blir i sentrum av "hullet". Gjorde så når jeg skulle sette stolpe til gjerdet. Jordborret var helt umulig på grunn av mye stein og en del røtter osv. i bakken. Med kjernebor gikk det som en dans på roser. Boret nok ca 50 hull slik.
T thomasx skrev:
Lei en kjerneborremaskin med kjernebor av passende dimensjon, så er du nede på null tid og bare å enkelt grave ut det som blir i sentrum av "hullet". Gjorde så når jeg skulle sette stolpe til gjerdet. Jordborret var helt umulig på grunn av mye stein og en del røtter osv. i bakken. Med kjernebor gikk det som en dans på roser. Boret nok ca 50 hull slik.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.