Gokveld,

Det er på tide å montere en hylle og en lysrampe på badet. Jeg skal gjøre en skjult montering med "pinner" som festes i veggen som hylleplanet monteres på. Se på bildet så forstår dere hva jeg mener.

Både Ballingslöv og Vedum har dette beslaget til sine hyller. Hvor kan jeg kjøpe dette over disk i Stockholm tro? På Fredells som har en grei jernavdeling finnes det bare et beslag av denne typen som ikke er justerbart.

• En teknisk tegning av et skjult monteringsbeslag for hylle, med innmuringsstenger og skruer, ment for montering i en baderomsvegg.
P
Det finnes ytterligere en variant som bl.a. selges på Ekesiöö i Bromma. Den består av en 12 mm ganske grovgjenget bolt som går over til en eksentrisk pinne som antakeligvis er ca 15 cm lang. Bolten skrus inn i veggen og hylleplaten tres på pinnen. Vanskelighetene med denne kan være to;

1. Det borede hullet i veggen må være rett hvis pinnen skal komme rett ut fra veggen.
2. Hullet i hylleplaten må nok bores med søyleboremaskin, alt. med stor nøyaktighet/støtte.

Jeg har montert et par hyller med disse og det har fungert bra. Det blir litt vrient (les: tight!) når hyllen krever mer enn to konsoller, men det er ikke noe som litt mild vold ikke løser. Fordelen med disse er at man slipper monteringsplaten som tar plass og skal freses inn i baksiden av hylleplaten. Jeg er ganske sikker på at Ekesiöö også har en variant som ligner de du har vist. Ellers er nok Lundell & Zetterbergs yrkesbutikk ved Globen et ganske sikkert kort.

Ok, takk for tipsene. Får ta en tur forbi Bromma og se.

Det er antagelig smart med en søylebormaskin - en utmerket anledning til å utvide maskinparken... :) Eller oppgradere heter det. Har allerede en skikkelig gammel rakkar som er bra på alt unntatt presisjonsjobb... ;)

LZ virker å være et bra sted også - det har jeg helt gått glipp av. De har visst en filial i byen også som har lørdagsåpent.

Hos LZ fant jeg et beslag som det på bildet i første innlegg. LZ'as butikk i sentrum hadde også lørdagsåpent.

Takk for tipset ACME!

Hei Mathias

Fungerte det å som privatperson stikke innom LZ og handle, eller måtte du kjøpe via en eller annen firma?

/Jonas

P
LZ i byen retter seg mer mot privatpersoner, mens butikken i Globen er mer for profesjonelle i den grad at de har mer spesialbeslag, byggematerialer og en del maskiner/verktøy i sortimentet. Det går imidlertid fint å handle som privatperson i begge butikkene.

Ja, det var ingen problem å handle som privatis.

Kjempebra butikk, det eneste som manglet var en bra sortering på skruv.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.