1.199 lest ·
3 svar
1k lest
3 svar
beskytte eiketrapp - ved løping med støpebøtter mm
Jeg skal støpe på overetasjen på badet - jeg har en eiketrapp som jeg vil beskytte mens man går med sko og sparkelspann mm.
Eiketrappen er lakkert.
Hva kreves for å beskytte mot skader?
Vanlig hvitpapp føles ikke tilstrekkelig.
Vurderer å sage til masonittbiter for å legge på trinnene og også vertikalt på opptrinnene? Men vet ikke om de kan festes godt uten at tapen sitter fast for alltid i trappen.
Er også litt redd for at det kommer noe imellom som skader trappen - men det er jo bare å rengjøre grundig så det ikke er noe på trappen når jeg legger på beskyttelsen.
Ønsker heller ikke at beskyttelsen skal løsne så noen faller.
Hvordan ville dere ha gjort det?
Eiketrappen er lakkert.
Hva kreves for å beskytte mot skader?
Vanlig hvitpapp føles ikke tilstrekkelig.
Vurderer å sage til masonittbiter for å legge på trinnene og også vertikalt på opptrinnene? Men vet ikke om de kan festes godt uten at tapen sitter fast for alltid i trappen.
Er også litt redd for at det kommer noe imellom som skader trappen - men det er jo bare å rengjøre grundig så det ikke er noe på trappen når jeg legger på beskyttelsen.
Ønsker heller ikke at beskyttelsen skal løsne så noen faller.
Hvordan ville dere ha gjort det?
Jeg brukte masonitt med tynn skumplast under, (sånn man legger under gulv) nettopp fordi man drar inn en masse småstein som kan finne veien inn under beskyttelsen. Fungerte bra, men det var kronglete å skjære til masonitten siden jeg har en svingtrapp.
Sparklet har jo ganske fint materiale. Det som gjelder er å beskytte mot søl.
Det blir jo ingen steiner som man kan trå gjennom pappen.
Det finnes to typer gulvbeskyttelsespapp, en billig og en litt dyrere. Den dyrere har jeg hørt skal være kassert kartong til melkeforpakninger. I alle fall er den virkelig tykk. Om du teiper fast en slik bit på hvert trinn med maskeringsteip. Du må bruke en krokete tapetkniv for å skjære til pappen.
Opptrinnene kan du beskytte med samme materiale.
I hvilken rekkefølge du skal gjøre jobben vet jeg ikke, men det finner du ut av.
Det blir jo ingen steiner som man kan trå gjennom pappen.
Det finnes to typer gulvbeskyttelsespapp, en billig og en litt dyrere. Den dyrere har jeg hørt skal være kassert kartong til melkeforpakninger. I alle fall er den virkelig tykk. Om du teiper fast en slik bit på hvert trinn med maskeringsteip. Du må bruke en krokete tapetkniv for å skjære til pappen.
Opptrinnene kan du beskytte med samme materiale.
I hvilken rekkefølge du skal gjøre jobben vet jeg ikke, men det finner du ut av.
Klikk her for å svare