Kjøpte nettopp en benkeplate som skal brukes til en hobby- og fiksebenk i kjelleren. Den var av den billigere sorten, men kvaliteten var dårligere enn jeg hadde regnet med.
Kommer jeg til å kunne holde ut med disse skadene, eller må jeg bære dritten tilbake til butikken? (Ja, jeg vet at dere ikke kan bestemme det. Vil bare ha litt innspill.)
Hadde liksom regnet med litt glipper som på det første bildet, ikke stygge reparasjoner og hulrom. Hadde tenkt å pusse og olje den i dag, men nå må jeg tenke litt. Verst er kvisten på nest siste bilde.
Var den veldig billig? Limtreplater pleier å ha en frem- og bakside. Mistenker dessverre at dette kanskje er beste siden?
En tusenlapp kostet den. Det er mindre enn f.eks. Ikea, men ikke kaffepenger. (Iofs drikker vi ikke kaffe...) Det ene hjørnet er avrundet så hvilken vei den skal vende er forhåndsbestemt.
Lappingene er nok ikke så mye å si om på en plate i den prisklassen, men jeg hadde nok reist tilbake med den på grunn av kvistene - synes de burde ha vært fylt på samme måte som øvrige lappinger for at det skal være akseptabel kvalitet.
Hmm, snudde på den, og den andre siden er faktisk finere. Men så var det jo det der med kanten. Jeg kommer nok til å ha vanskelig for å få til en pen avrunding på egen hånd.
Vanskelig å si. Du må nok bestemme selv. Litt så koster det jo som det smaker, men ikke helt sant. Den jeg har på kjøkkenet kostet drøyt totusen per meter. Den jeg har på vaskerommet kostet 995:- for to meter. Det er forskjell, men den på vaskerommet har ikke sånne stygge reparasjoner, men da måtte jeg plukke ut den beste fra en stabel. Er din tre meter er det kanskje hva man kan forvente seg for 350 kr/meteren? Hvordan skal du bruke platen? Vil det bli riper og flekker med en gang hadde jeg nok droppet det, spesielt hvis undersiden er bedre. Slip til kanten.