Hei!

Jeg holder på å renovere kjøkkenet mitt. Jeg har kjøpt et helt nytt kjøkken. I stedet for vanlig fliser eller annen lignende veggkledning, så valgte jeg det mest ukonvensjonelle - å legge dekorstein som dessuten er av gips - se artikkel "Avella" fra Hornbach.

Denne dekorsteinen skal altså limes mellom veggskap og benkeskap samt over veggskapene. Før jeg valgte dette alternativet var jeg klar over at dette trolig var det mest upraktiske materialet for nettopp dette formålet. Men jeg valgte det av estetiske grunner, og det kommer til å se veldig pent ut med downlightsene ovenfor. Jeg valgte estetikk fremfor funksjon, rett og slett.

Det store spørsmålet er hvordan jeg skal behandle dekorsteinen for å dels skape en fuktbarriere slik at den ikke "suger til seg" sprut fra koketoppen dels slik at den får en "blank" overflate så den faktisk kan vedlikeholdes på en normal og enkel måte? Noen som har ideer...

Ville vært veldig takknemlig for svar og svar som kritiserer mitt valg av veggkledning som upraktisk osv. avvises.. Har hørt dette et par ganger nå men jeg gir meg ikke.

Takk på forhånd!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.