90.721 lest ·
25 svar
91k lest
25 svar
Behandling av betongplate til utekjøkken
Slipte du benkeplate før? I så fall hvordan?DaErkiman skrev:
Skal akkurat fikse mine
Takk for bra tråd. Brukte dere maskin eller slipte for hånd når dere slipte ned benkeplaten igjen? Antar at det var med våtslipepapir. Hvilken dimensjon eller hva man sier?P Petter J skrev:Oppfølging på vår benkeplate om noen andre er interessert i betongplate.
Etter kontakt med forhandleren kom vi frem til at det trolig var fordi vi våtslipte (800) etter første strøk som ruheten oppsto. Vi slipte ned alt og gjorde om prosessen med tre strøk og nå fungerte det perfekt! Det har gått ca. to måneder og vannet perler seg og hittil har det ikke blitt en eneste flekk på platen til tross for både sitron, eddik og fettflekker.
Så lurer jeg på om dere påfører behandlingen med pensel, rull eller sprayer? Samt hvor lenge dere venter mellom de ulike strøkene?
Håper på svar.
Alt godt.
Hei MrLanderstedt. Har samme problem, fikk du til en fin overflate til slutt? I så fall, hvordan gjorde du det? Vurderer å ta sirkelslipen og slipe ned 2-3 mm. Mvh HenrikM MrLanderstedt skrev:
Jeg begynte å bytte vegg på hytta i stedet,
Ringte et firma som ikke anbefalte at vi skulle leie en "proffsliper" da den ville spise opp betongen..
men jeg prøvde å fylle opp hullene med hvit epoxy og deretter sliper jeg med en vanlig eksentersliper og vanlige slipepapir. Tar lang tid og synes nok ikke det har blitt så pent hittil.
Har kjøpt hus og fått flere barn så prosjektet har fått hvile.. men skal ut i slutten av sommeren og håper jeg kan gjøre det ferdig da. Vurderer å kjøpe bedre slipepapir via Wish. Leste om det i et forum/facebookgruppe. Hører fra meg når jeg har kommet videre, dessverre kanskje ikke så mye hjelp..
Ringte et firma som ikke anbefalte at vi skulle leie en "proffsliper" da den ville spise opp betongen..
men jeg prøvde å fylle opp hullene med hvit epoxy og deretter sliper jeg med en vanlig eksentersliper og vanlige slipepapir. Tar lang tid og synes nok ikke det har blitt så pent hittil.
Har kjøpt hus og fått flere barn så prosjektet har fått hvile.. men skal ut i slutten av sommeren og håper jeg kan gjøre det ferdig da. Vurderer å kjøpe bedre slipepapir via Wish. Leste om det i et forum/facebookgruppe. Hører fra meg når jeg har kommet videre, dessverre kanskje ikke så mye hjelp..
Stort takk for svaret, lykke til med prosjektetM MrLanderstedt skrev:Jeg begynte å bytte vegg på hytta istedenfor,
Ringte et firma som ikke anbefalte at vi skulle leie en "proffsliper" da den skulle spise opp betongen..
men jeg prøvde fylle opp hullene med hvit epoxy og så sliper jeg med en vanlig eksentersliper og vanlige sandpapir. Tar lang tid og synes kanskje ikke de ble så pent hittil.
Har kjøpt hus og fått flere barn så prosjektet har fått hvile.. men skal ut i slutten av sommeren og håper jeg kan gjøre det ferdig da. Vurderer å kjøpe bedre sandpapir via Wish. Leste om de i noe forum/facebookgruppe. Hører fra meg når jeg har kommet fremover, dessverre kanskje ikke så mye hjelp..
Hei, jeg leter etter hvilken type behandling du gjorde her men jeg finner ikke. Hvilket middel/metode brukte du til dette?P Petter J skrev:Oppfølging på vår benkeplate om noen annen er sugen på betongplate.
Etter kontakt med forhandleren kom vi frem til at det trolig var pga at vi våtslipte (800) etter første strykningen som ruheten oppstod. Vi slipte ned alt og gjorde om prosessen med tre strykninger og nå fungerte det kanon! Det har gått ca to måneder og vannet perler seg og hittil har det ikke blitt en eneste flekk på platen til tross for både sitron, eddik og fettstank.
Mvh
Jonas
Hei, jeg brukte dette middelet. Nå etter fire år må vi slipe ned og gi det en ny behandling, noe som føles helt greit med tanke på at det er vår kjøkkenbenk som vi bruker daglig.K Krusesson skrev:
https://www.xlbygg.se/produkt/impre...UBaoyOyUO-L7FiHw1h7OePASly4Q_3PBoCvK8QAvD_BwE
Oppdatering. Etter at vi begynte å slipe rent for å kunne påføre Hey'di Top igjen så bestemte vi oss for at vi aldri ville gjennomgå det igjen. Til tross for slipemaskin tok det flere timer da sandpapiret fyltes igjen nesten med en gang. Vi valgte i stedet bivoks og resultatet ble veldig bra! Joda, det står ikke imot sitrus like bra (det blir flekkete hvis du ikke tørker det opp innen 10 sekunder) men fordelen er at du bare trenger å slipe litt lett på flekken og så fylle på med bivoks på det utsatte stedet så er flekken borte.P Petter J skrev:
Klikk her for å svare