Hei!
Et firma har startet bygging av basseng og utført gravearbeidet og også støpt bassengbunnen.

Jeg reagerte i ettertid nå en dag etter at bunnen ble støpt på at armeringen ikke overlapper på visse steder. Påpekte dette, men de sier at de har bygget mange basseng på denne måten og at det aldri har vært problemer.

Hva sier dere om armeringen ifølge bildet?
 
  • Byggarbeider hell for en svømmebasseng fundament med synlig armatur over betongplate; en arbeider på maskin i bakgrunnen.
Problemer med denne typen konstruksjon oppstår vanligvis etter garantiperioden. Det er tydelig at selskapet sparer ikke bare på armeringsnettet, men også på avstandsstykkene. Det er tydelig slurvete arbeid.
 
  • Liker
Snusgubben
  • Laddar…
S sturnus skrev:
Problemer med denne typen konstruksjon oppstår vanligvis etter garantiperioden. Det er klart at selskapet sparer ikke bare på armeringsnettet, men også på distansestykkene. Det er et klart slett arbeid.
Ja, jeg er enig. Og jeg er dum som betalte for jobben dagen før den var "klar". Avløpspumpen ble lagt til samme dag som støpingen, og jeg er usikker på om den også er ok.
 
Bare fordi du har betalt, betyr det ikke at saken er avsluttet. Du har fotobevis på plattens dårlige utførelse. Enhver ekspert vil bekrefte dette. Firmaet bør nå legge et nytt lag med riktig forsterkning. Dette er optimalt. Bildet viser at grunnforholdene ikke garanterer plattens holdbarhet. Hadde undergrunnen vært stein, ville det vært en annen sak. Her kan du se leire og silt.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.