Jeg ble nettopp ferdig med formen (kantelement + celleplast + armering) til bassengfundamentet og det er på tide å bestille betong. Jeg har tenkt at det skal leveres med renne som når et hjørne av formen, og så er tanken å manuelt fordele ut betongen.
Bassengets manual sier vanlig C28/35, men jeg vurderer om det kunne vært en idé å bruke SKB i dette tilfellet? Da slipper jeg å vibrere, men viktigst er at det kanskje flyter litt lettere også - eller blir det større risiko for separasjon ved manuell håndtering?
Så hva sier dere i dette tilfellet, SKB eller ikke?
Bassengets manual sier vanlig C28/35, men jeg vurderer om det kunne vært en idé å bruke SKB i dette tilfellet? Da slipper jeg å vibrere, men viktigst er at det kanskje flyter litt lettere også - eller blir det større risiko for separasjon ved manuell håndtering?
Så hva sier dere i dette tilfellet, SKB eller ikke?
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 10 280 innlegg
Jeg kjørte SKB i bassenget og ville ikke gjort det igjen. Ja, du slipper vibra, men det var vanskelig å få til overflaten så jeg måtte kjøre slip for å få den til. Kommer til å trenge å sparkle litt for bobler blir groper når man sliper.
Skulle jeg gjort det igjen ville jeg ha kjørt vanlig og glattet ut.
Skulle jeg gjort det igjen ville jeg ha kjørt vanlig og glattet ut.
Jeg gikk i samme tanker da jeg skulle støpe grunnplate og hadde tenkt å bruke SKB. Ble frarådet av betongfirmaet da den er vanskeligere å håndtere og krever en veldig god støpeform. Det endte med at jeg brukte S4 som flyter ut bra og ikke krever veldig mye vibrering. Men snakk med betongfirmaet du har tenkt å bruke så gir de deg råd i valget.
Klikk her for å svare